Gå til innhold

Alva.. er du her?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan gikk det hos kiropraktoren for kolikken?

=)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

dytter

Skrevet

Hei! Nå er det ikke kolikk da, men bare at han er urolig og plaget med luft. Han har vært to ganger og kiropraktoren sa han var veldig stiv, antagelig fordi han er født med armen inntil hode. Etter første behandling merket vi ikke så mye forskjell, litt roligere noen dager og blidere generelt. Andre var i forgårs så vi er litt usikker på effekten enda, men natten etter sov han 8 timer i strekk!!!! Skjønte ingenting når jeg våknet da, hehe... Ikke fullt så lenge i natt da, 6,5 time, men det er jo bra det også + mer soving etter mating så klart. Det virker som om luft og bæsj går mer igjennom nå, han var i hvertfall veldig rolig i går og bløt i magen det meste av dagen, ikke oppblåst slik han pleier å være. Får se hvordan i dag blir :-) Har time til en behandling til uansett så får vi se da Fikk bæresjal i posten i går og det var bare fantastisk når man har en baby som er vanskelig å roe i vognen! Anbefales! Hvordan går det med deg da?

Skrevet

Okei, bra at noe skjer da, vi måtte ha 4behandlinger for at ting ble helt bra, sjal ja, vi bruker mei tai og er kjempefornøyd, har en ringslynge og men fikk aldri dreisen på den da=)

Hvordan syns du forskjellen på å ha 2 barn til å ha 3?

Skrevet

Ja det er godt mulig vi må ha fire behandlinger, kiropraktoren sa han var veldig, veldig stiv, ikke bare i ryggen, men nakken og bekkenet også (det er vist ikke fullt så vanlig?), men synes i det minste det er en liten bedring for hver gang. Lurer på å prøve akupunktur også, har selv hatt god effekt av det tidligere for andre ting.

Hvordan er egentlig Mei-tai i forhld til babybjørn bæresele? Synes de virker så like i måten de er festet på og man bærer barnet, men de er kanskje ikke det? Får lett vondt i rygg og skuldre så derfor er bæresjalet veldig greit for meg siden man kan strekke sjalet utover skuldrene og ryggen slik at hele overkroppen belastes veldig likt, gikk med ham slik i over en time i går og synes knapt det var tungt, men en babybjørn er jeg gåen i ryggen etter bare 5-10 min. Men tror nok ikke sjalet er så velegnet når han blir større, så da kunne jeg tenke meg noe annet.

Den største forskjellen på 3 barn i forhold til to nå som småen er liten baby er at når mellomste var baby så hadde jeg kun eldstemann i tillegg slik at så lenge han ble litt lekt med og jeg var i nærheten så gikk det veldig, veldig greit (han var ca 2 år da og vi hadde veldig barnesikret hus). Nå har jeg to småtasser (blir 3 og 5 år i sept og okt) som hele tiden spiller seg ut mot broren på godt og vondt, noe som gjør at jeg ikke kan slappe av på samme måte. Plutselig kan de finne på å begynne å ødelegge leken for den andre, krangle eller slåss og da må jeg nesten bryte inn (fysisk) om de ikke skal skade hverandre og det er jo ikke alltid så lett når man ammer eller skifter bleie... Og at det er en ekstra som vekker en om natten. Utover at det blir litt mer travelt siden småen stort sett okkuperer en voksen hele tiden så er det enda ikke den store forskjellen på 2 og 3 barn, men regner med vi får merke det mer når småen vokser til.

Skrevet

Puh, sent svar -har endelig kommet hjem med barna etter en lang dag på ekeberg =)

Jeg fikk og veldig vondt i ryggen av babybjørn, syns mei tai er mye bedre men ikke perfekt bærestøtte for ryggen, får fortsatt litt vondt men jeg bærer meg veldig svai i ryggen dessverre så tror ikke det vil hjelpe for meg å bytte til noe annet i stor grad ihvertfall.. Er uansett veldig fornøyd med den da den er enkel å bruke og lille snuppa på 6mnd elsker den=)

Vi har og veldig lyst på en 3 mann, men er usikre på hvor tett eller hvor mange år vi ønsker mellom dem, nå har vi 3år mellom disse to og det har fungert veldig godt, eldstemann er så snill og rolig av natur så vi slapp unna alt vi forestilte oss, tror jenta vår er mer temperamentsfull så vi vet ikke om det blir like enkelt neste gang.. hehe..

Hva slags bil har dere? Deler barna rom?

Du er fra Bergen, eller?

Skrevet

Jeg er fra Bergen ja, men bor ikke i byen akkurat nå.

Bil ja, jeg klarer aldri å skrive det rett så du får hoppe over skrivefeil, hehe... Vi har en Mitsubichi (var det rett?) Carisma, sedan. Egentlig altfor lite med en vanlig personbil når man har tre barn, men den duger og er romslig i baksete slik at vi får plass til alle sammen selv om mellomste på snart 3 år også sitter bakovervendt fortsatt i sitt svære sete. Og veldig praktisk at eldste på snart 5 år sitter ved siden av babyen og kan gi ham smokken om han mister den og gråter ;-)

De to eldste barna deler rom nå, etter eget ønske, de spurte om de kunne gjøre det i vinter så da prøvde vi og det har gått strålende! Begge sover faktisk mye bedre om natten, men de våkner nok bitte litt tidligere også, i hvertfall mellomste som egentlig er mer murmeldyr enn eldste. Er deilig når de er blitt så store da, nå står de opp klokken syv (eldste ser på klokken når det er) og går ned og skrur på tv selv så kommer en voksen ned etterhvert, som oftest halv åtte.

Vi har 2 år mellom de to andre (23 mnd) og det har gått veldig bra, som hos dere er eldste rolig og snill av seg, en typisk storebror som er kjempeflink med de små, mens mellomste er mer en tøff og hissig liten rabbagast ;-) Dog veldig snill med lillebroren da, og mye mer interessert i ham enn jeg trodde han ville bli, er kjempestolt over å være storebror han også. Det er 2 år og 9 mnd mellom dem. Vi har vært heldige begge gangene et nytt søsken er kommet vi, ingen sjalusi eller trøbbel noen av gangene.

Hmmm, får tenke litt på mei-tai, for vi må nok ha noe annet etterhvert enn sjalet. Merker at bæring er utrolig praktisk av og til så vil gjerne ha noe til om vi bare skal rett inn og ut av butikker fra bilen ol for å slippe å slepe vognen inn og ut siden vi må demontere den endel hver gang (har jo liten bil).

Dere må i hvertfall ikke være redd for å få en tredjemann, jeg synes det er ganske slitsomt akkurat nå (men det er nok fordi jeg ikke trives helt med babytiden og småen har vært veldig krevende, kommer seg nå da, nå sover han til og med i vognen! Kryss i taket!), men ser for meg at det kommer til å bli kjempekjekt når småen vokser litt mer til og blir innlemmet i leken til de to andre. Tror det kan være godt å være tre av og til jeg for nå som de er to kan de gå litt oppi hverandre, tenker at en tredje gir en ekstra mulighet for at to fortsatt kan leke sammen og en få litt fred og så rulere slik :-)

Skrevet

Aha=) Jeg er halvt bergenser jeg, mener å huske for lenge siden at du var bergenser ...

Idag har jeg snakket med Karin Naphaug(søvnterapauten) ang minsten her, som har en tendens til å være fryktelig opplagt kl 05 tiden om morgenen.. hun har lagt seg til litt dårlige vaner om morgenene den siste tiden som vi må få skikk på.. har veldig lyst å flytte minsten inn på rommet til eldste, men han eldste har mye mareritt, og hun lille våkner mye tidligere enn han så vet liksom ikke helt hvordan den kombinasjonen blir..

Så for tiden sover både jeg og mannen på madrasser i stua siden vi bare har to soverom nå og hun våkner av at vi deler rom med hun og...hehe.. litt av et samliv gitt=)

Har du forresten msn? lyst å skravle der?

=)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...