Girly *snuppa og snuppen* Skrevet 17. juli 2007 #1 Skrevet 17. juli 2007 Jeg forsøker å finne ut hva det egentlig er... Og om det går over igjen?
Gjest Skrevet 17. juli 2007 #2 Skrevet 17. juli 2007 Jeg hadde det, var helt forferdelig! Vet ikke helt hva det er, fikk bare anbefalt krem av hs også fikk jeg beskjed om å kjøpe hvitvask og for all del IKKE klø (lettere sagt enn gjort ja) Det gikk over raskt etter fødselen da..
susemor-3 små Skrevet 17. juli 2007 #3 Skrevet 17. juli 2007 Oh yes!! Jeg fikk det begge gangene, men det var værst med nr 2. Det dukket opp sånn midtveis i graviditeten og var værst på kvelden/natten. Jeg klødde "overalt" som en gal. Samboer trodde jeg hadde blitt sprø, fordi jeg nesten rispet meg til blods pga kløingen. Heldigvis forsvant det helt etter fødselen.
Meesah og HattiFnattene♡ Skrevet 17. juli 2007 #4 Skrevet 17. juli 2007 Jeg hadde det, og det ble ganske alvorlig. Fikk problemer med lever/galle, så jeg måtte på sykehus, fikk ursofalk og de planla å sette meg i gang. Heldigvis startet fødselen av seg selv. Så du skal følge litt med på dette
Girly *snuppa og snuppen* Skrevet 17. juli 2007 Forfatter #5 Skrevet 17. juli 2007 Men kan det klø over hele kroppen altså? Og som dere sier mest på kvelden og natta?
Meesah og HattiFnattene♡ Skrevet 17. juli 2007 #6 Skrevet 17. juli 2007 Jepp. Men for meg var det verst i hender og under føttene. Holdt på å bli gal. Men det gikk over en ukes tid etter fødselen
Girly *snuppa og snuppen* Skrevet 17. juli 2007 Forfatter #7 Skrevet 17. juli 2007 Jøye meg! Jeg er redd jeg har fått dette. Jammen er det mange plager vi gravide skal få da! Det er skikkelig urettferdig!
Gjest Skrevet 17. juli 2007 #8 Skrevet 17. juli 2007 Jeg har også hatt det. Måtte skjekke om jeg hadde for høyede lever verdier for det kan være farlig. jeg hadde ikke det, men var jævelig irriterende med den kløen. Du burde ta en lever sjekk hvis du klør mye. Jeg ble sendt til sykehuset fikk både gu, ul og blodprøver.
Mille** Skrevet 17. juli 2007 #9 Skrevet 17. juli 2007 Jepp, hadde det de siste ukene med nr 1, var helt jævlig. Husker vi kjøpte persienner til hele stua sånn at jeg kunne sitte i bare trusa å klø. ;o) Bad lindret en del, så jeg badet ofte flere timer om dagen. Gikk over når ungen kom. )
Girly *snuppa og snuppen* Skrevet 17. juli 2007 Forfatter #10 Skrevet 17. juli 2007 Har noen uker igjen jeg da. Ser ikke for meg at jeg overlever om jeg skal sitte og klø i ukesvis. (
Mille** Skrevet 17. juli 2007 #11 Skrevet 17. juli 2007 Jeg tror nesten jeg hadde et lite ønske om å bare får lov å dø på slutten, men hadde en del andre plager også da. ;o) Lykke til videre, håper for din del det ikke er svangerskapskløe....
Girly *snuppa og snuppen* Skrevet 17. juli 2007 Forfatter #12 Skrevet 17. juli 2007 Jeg har desverre endel plager jeg også - og har et aldri så lite dødsønske, spesielt natterstid. Skal til jordmor på tirsdag, får spørre henne. Må bare overleve de siste ukene - (
Gjest Skrevet 17. juli 2007 #13 Skrevet 17. juli 2007 Oh yes, jeg hadde svangerskapskløe, ja! Hadde det i ca 4 måneder, og var vanvittig plaget. I den værste perioden sov jeg ca 6-7 timer tilsammen i løpet av tre uker.... Det endte med innleggelse på sykehus, smertestillende, sovemedisin og masse omsorg... Ble fulgt nøye på slutten av svangerskapet, og først tre dager før planlagt ks fikk jeg vite at de hadde fulgt meg så nøye, fordi det var den skumle typen svangerskapskløe jeg hadde... Kløen sluttet av seg selv ganske fort etter fødselen - heldigvis... På det værste hadde jeg et sterkt dødsønske, ja, jeg var totalt utslitt...
Girly *snuppa og snuppen* Skrevet 17. juli 2007 Forfatter #14 Skrevet 17. juli 2007 Begynte det litt stille også ble verre? Eller var det et helvete med en gang? Jeg vet jo når jeg skal ta ks, må bite tennene sammen, men bør vel snakket med jordmor om dette?
Sprudle *født en liten jente* Skrevet 17. juli 2007 #15 Skrevet 17. juli 2007 Jeg hadde også svangerskapskløe fra jeg var 4mnd på vei til 7mnd da var dem nødt til og ta ks og datteren min kom 2mnd for tidlig! HEEELT jævlig for å si det mildt,jeg hadde ikke hud igjen under føttene og inni hendene omtrent! jeg klødde litt etter fødselen også men det var bare peace of cake i forhold til hvordan det var mens jeg gikk gravid..... unner virkelig INGEN og ha dette!! Du bør ta det opp med jormor og si at dem må ta dette på alvor! Jeg hadde galle verdier på 230 og det normale var 6... så tror det var ganske ille!! Masse lykke til
Girly *snuppa og snuppen* Skrevet 17. juli 2007 Forfatter #16 Skrevet 17. juli 2007 Huff - dette høres helt skrekkelig ut. Skal absolutt ta det opp med jordmor. Heldigvis så er det ingen fare for lillegutt, er i uke 35, så blir vel nesten ikke regnet som prematur lengre engang. Hvorfor skal dette med graviditet være så skrekkelig urettferdig!?!
Mille** Skrevet 17. juli 2007 #17 Skrevet 17. juli 2007 Huff, ja det er urettferdig! Men jeg tok sjansen på å bli gravid igjen, tok over 6 år før vi prøvde igjen da, men... ;o) Stoooor trøsteklem
Girly *snuppa og snuppen* Skrevet 17. juli 2007 Forfatter #18 Skrevet 17. juli 2007 Takk! :-) Trenger den! Jeg er heldigvis i mål nå med mine to. Håper jeg ihvertfall. Men blir snart sprø - skulle jo vært uthvilt til babyen kommer, liksom da våkenettene skal starte, men dette er kanskje for å forberede oss på hva som venter...?
Mille** Skrevet 17. juli 2007 #19 Skrevet 17. juli 2007 Hvis det hadde vært noe som helst rettferdighet her i verden så hadde sånne som oss fått babyer som sov hele natten fra de var 1 dag gammel! Men så heldig har ihvertfall ikke jeg vært.... Veldig glad jeg er i mål jeg også! ;o)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå