Anonym bruker Skrevet 17. juli 2007 #1 Skrevet 17. juli 2007 står det egentlig noe om raseblanding i bibelen? altså om det er synd å blande rasene?( mennesker)mener å ha hørt noe om det,men mulig jeg er heelt på bærtur som vanlig:) ikke tulleinnlegg nei...
Gjest -<<- Skrevet 17. juli 2007 #2 Skrevet 17. juli 2007 Joa, det står ting i bibelen som kan tolkes dithen. Mye brukt av alt fra dr. Mengele til Vigrid til sørstatske slaveeiere til ortodokse jøder, og ikke minst benyttet under den famøse kirkestriden i Valladolid da spanjolene skulle avgjøre hvorvidt folket i den nye verden kvalifiserte til betegnelsen menneske. Du finner en del konkrete henvisninger til skriftsteder her: http://www.cdlreport.com/sermon3.htm (jeg viser den bare altså, jeg står på ingen måte inne for møkkaresonnementene til New Christian Crusade Church).
Anonym bruker Skrevet 17. juli 2007 #3 Skrevet 17. juli 2007 ok..leste igjennom det nå. men jeg mener,hvis gud ikke mente at raser skulle blandes,da burde det jo ikke blitt noe avkom ut av det..ikke et friskt ett hvertfall:/ merkelig:)
Gjest Skrevet 17. juli 2007 #4 Skrevet 17. juli 2007 Moses tok seg en Afrikansk hustru han og ingen er vel blitt så velsigna som den karen.........så , niks raseblanding er ikke synd. Gud er en GOD Gud som har skapt ALLE mnskr.
Anonym bruker Skrevet 17. juli 2007 #5 Skrevet 17. juli 2007 det var godt å høre:) har vært innpå vigrid sine sider å lest litt..skremmende!
Gjest Skrevet 17. juli 2007 #6 Skrevet 17. juli 2007 sikkert skremmende lesning der ja, jeg har ikke behov for å vite hva de mener for jeg vet hva nazistene gjorde under 2.verdens krig, det er nok......
Gjest -<<- Skrevet 17. juli 2007 #7 Skrevet 17. juli 2007 Nei, jeg sa ikke at det hang på greip. Men det kunne jo stått der likevel - jeg mener tross alt at bibelen generelt ikke henger på greip. =)
sol og varme Skrevet 18. juli 2007 #8 Skrevet 18. juli 2007 raseblanding... det gjøres hele tiden, dyr, mennesker.. planter... hvis man skal lese alt i bibelen så blir man vel ganske paff... den ble skrevet for over 2000 år siden, og hva som ble oppfattet riktig eller ikke ville uansett hatt en annen betydning i våres dager... Hvem er Gud, det vet ingen... og det får vi ikke heller vite før vi dør... Det eneste jeg vet er at han har ikke skapt alle mennesker...-ihvertfall ikke meg... det sto mine foreldre for helt alene Kan man ikke heller fokusere på alle mennesker i alle land, og prøve å hjelpe hverandre så godt man kan uten å dømme utifra utseende...
Anonym bruker Skrevet 22. juli 2007 #9 Skrevet 22. juli 2007 Hva kristenfolket mener i dag og hva som står i bibelen er to helt forskjellige ting. I femte mosebok står det at de som er født i blandet ekteskap ikke har adgang til menigheten. Eller deres etterkommere i ti slektsledd.
kaur *har født!* Skrevet 22. juli 2007 #10 Skrevet 22. juli 2007 Det kommet jo litt ann på hva som menes med blandet ekteskap. Det behøver nødvendigvis ikke bety rase. Jeg vil tro at det er ment forskjellige religioner. - Men nå har ikke jeg lest akkurat hva som faktisk står det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå