så var vi 4 Skrevet 17. juli 2007 #2 Skrevet 17. juli 2007 kommer litt an på. Det er noen startutgifter som vaksiner, kastrering/sterilisering, idmerking og sånt, men etter det er det omtrent bare maten som koster noe, og eventuelt hvis du har noe forsikring på den. Og så kan det jo være greit å huske på at den kan bli skadet og da kommer vetrinærutgifter i tillegg. Og de er ikke billige.
Tiddelidu Skrevet 17. juli 2007 #3 Skrevet 17. juli 2007 Det er ikke stort.. Kommer jo an på foret du vil bruke, billigmat fra butikken eller dyr mat fra dyrebutikk/veterinær. 1-200kr i måneden eller noe sånt bruker jeg. Visstnok blir det billigere å kjøpe dyrt for siden det er renere mat som katten tar opp mer av, og trenger dermed mindre mat. Foret i dagligvare er visst tilsatt mye som ikke tas opp. Katten min spiste like mye av foret som er 4 ganger så dyrt. hehe. Så kommer sterilisering/kastrering, markkurer, leker etc utenom. Ingen stor utgift i allefall.
AneB Skrevet 17. juli 2007 #4 Skrevet 17. juli 2007 Min pus får "skikkelig" mat fra dyrebutikken, det koster ca 200 pr mnd. Sterilisering og øremerking ca 1500, evt vaksiner og utgifter til vetrinær om det skulle skje katten noe. Ingen stor utgiftspost i forhold til hest som jeg hadde før snuppa kom!
Vålerenga12 m/ 3 små Skrevet 17. juli 2007 #5 Skrevet 17. juli 2007 Er ikke de største utgiftene, velger du å vaksinere katten må du betalte for det såklart. Andre vetrinærutgifter kan komme. Litt leker og ting som er greit å ha. Et klorestativ er IKKE nødvendig, men koster fra 2-5-600 kroner... Når det gjelder maten ville jeg absolutt kjøpt maten som er spesielt utviklet for din katt. Butikkmat er noe dritt, rett og slett.. Vi har katt og hund hjemme, hvor vi kjøper maten hos kennelen her. Etter at katta fikk den maten så ble han mye penere i pelsen. Rett mat gjør mye med en katt. Vi måtte prøve butikkmaten på hunden, fordi kennelen var stengt en helg. Da ble hunden dårlig i magen, slapp og ekkel. Dette kommer såklart av at maten ble brått skiftet og dette tåler ikke hunder og katter. Men allikevel, så ER den rette maten best. MEn det er noe dere selv må finne ut. Den er dyr, men den varer lenge.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå