*Vetlis* Skrevet 17. juli 2007 #1 Skrevet 17. juli 2007 Vi skal pusse opp kjøkkenet vårt, så lurer jeg på om det finnes en type maling som er så dekkende at vi slipper å grunne? Jeg mener å ha hørt at det har kommet noe nytt på markedet, men mulig jeg har drømt? Tar også i mot farge tips :-)
♥ Miss Fat ™ ♂ + ♀ Skrevet 17. juli 2007 #2 Skrevet 17. juli 2007 Det spørs vel litt om hvilken farge det er fra før og sann. Hvis det f.eks er mørkeblått og man vil male i en lys brun farge bør man grunne. Men vi har malt fra en lys farge til en annen lys farge uten å grunne, bare to strøk med maling.
*Vetlis* Skrevet 17. juli 2007 Forfatter #3 Skrevet 17. juli 2007 Vi har en ganske lys farge på tapeten, og skal vel ha noe latte, eller noe regner jeg med? Så da kan jeg vel hoppe over grunningen :-)
Kosel Skrevet 17. juli 2007 #4 Skrevet 17. juli 2007 resultatet blir uansett penest når man grunner først. ellers kan dere ende opp med å måtte male mange lag fordi tapeten suger til seg fargen og det blir ujevnt å stygt...
*Vetlis* Skrevet 17. juli 2007 Forfatter #5 Skrevet 17. juli 2007 Oki, skjønner :-) Så det er ikke noe maling som har grunning i seg ?
Kosel Skrevet 17. juli 2007 #6 Skrevet 17. juli 2007 skulle hjelpe mamma når hun og pappa skulle pusse opp kjøkkenet.. Endte opp med å hyre en maler.. hehe
Kosel Skrevet 17. juli 2007 #7 Skrevet 17. juli 2007 Grunning er like viktig som maling sa han.. dette gjelder også hvordan grunningen legges. Skal gjøres like nøye og pent som om det skulle vært siste strøket med maling... Han var ikke videre imponert over mitt og mammas arbeide... hihi Aldri tenkt over at det hadde noe å si...skulle jo minst to strøk maling utenpå der... men det har det tydligvis:)
Tulletutta Skrevet 17. juli 2007 #8 Skrevet 17. juli 2007 Lady garantere max to strøk uansett tidligere farge. Seier samboeren. eg maler barnerommet i ein farge som heiter Never oppå ein lys grønn farge trur dette skal gå fint har berre malt eit strøk til nå. den så veldig rosa ut til å begynne med, men no som alt det grønne så begynner den rette beig fargen å komme fram.
Birthen Skrevet 17. juli 2007 #9 Skrevet 17. juli 2007 Jotun er noen knupper når man har sånne spørsmål. Gå inn på www.jotun.no og send dem et spørsmål. De svarer raskt og godt. Jeg maser på dem stadig vekk i jobben min og de er alltid like blid. :-)
vic_89 med prinsen Skrevet 17. juli 2007 #10 Skrevet 17. juli 2007 vi brukte lady nå når jeg skulle male rommet mitt. hadde helt rosa rom, skulle male med en lys caffe latte farge. det holdt med et strøk, fargen ble helt dekket og jevn og fin=)
*Vetlis* Skrevet 17. juli 2007 Forfatter #11 Skrevet 17. juli 2007 Å tusen takk for masse flotte svar jenter :-) Hva skulle jeg gjort uten dere på BIM? Er så moro, for her kan man spørre og få svar på det aller meste hehe!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå