Anonym bruker Skrevet 17. juli 2007 #1 Skrevet 17. juli 2007 For dette innlegget får jeg sikker masse pepper, men det får vel bare stå sin prøve. Jeg har ei bestemor som er begynnende dement. I tillegg har hun alltid vært et ordensmenneske, alt har sin faste plass. Jeg vet det er stygt å si det, men jeg orker nesten ikke besøke henne. Jeg har 2 små barn og det er et slit hver gang vi er der. De får ikke røre noenting, barna kjeder seg, og i tillegg er jeg redd for at hun skal ha sluppet ned piller e.l som barna kan få i seg. Derfor blir det ofte korte turer, for det er nesten uutholdelig med maset både fra henne og barna. Det værste av alt er at hver gang jeg kommer, maser hun om og om igjen om at det er lenge siden jeg har vært der (selv om det ikke alltid er det). Når vi skal dra igjen, er det alltid det samme gnålet om at vi har vært for snare. Eldstebarnet (snart 4år) slår seg alltid fullstendig vrang, og gjør alt hun ikke har lov til. Dette har blitt så ille at jeg nesten ikke orker besøke henne. Og gjør jeg det - så drar jeg helst uten barn. Flere som kjenner seg litt igjen, eller som har noen gode forslag? Jeg vet jo at hun plutselig en dag ikke er her mer, og jeg vil ikke at det skal være sånn. Vi hadde så god kontakt før. Jeg vet jo at det aldri blir sånn igjen, men..
nick39 Skrevet 17. juli 2007 #2 Skrevet 17. juli 2007 Så leit, jeg synes du skal besøke bestemoren din uten barna. Det blir sikkert det beste for deg og barna. Men noen forslag er vanskelig å gi. Besøk henne og kos deg med den tiden du har igjen før hun ikke husker noen ting. Jeg fikk min bestemor til å fortelle om sin barndom, og vi tittet mye på bilder i fra den tiden. drakk kaffe og spiste kaker.
Anonym bruker Skrevet 17. juli 2007 #3 Skrevet 17. juli 2007 Jeg får så dårlig samvittighet ved tanken på å ikke ta med barna også... Hun blir jo så glad for å se dem. Men samtidig virker det som hun synes det er slitsomt når de er der. Roper etter dem hele tiden. "Ikke gjør ditt" "ikke gjør datt". Og jeg må løpe, da. Så det er kanskje det beste sånn. Hun har aldri hatt barnetekke, og sykdommen har gjort dette værre.
nick39 Skrevet 17. juli 2007 #4 Skrevet 17. juli 2007 Jeg tror nok hun synes det er koselig, men det er slitsomt for et gammel menneske også. Nei reis allene du og bruk litt tid på henne. :-) lykke til
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå