Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lillegutt har fylt to, så nå er jeg her!:o) Han sover fortsatt en ca 3 kvarters tid på dagen. Våkner som regel i seks- tiden og legges kl. 19.30. Skulle gjerne hatt han til å sove litt lenger på morran. Men kan ikke legge han noe senere, han er jo trøtt som en dupp på kvelden, og det virker som han fortsatt trenger å sove på dagen. Vi må vekke han fra kvila, hvis ikke sover han både 1 og 2 timer....

Hva gjør dere med de nettopp fylt to?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Lillesøster blei 2 i april, og har slutta å kvile. Legger seg rundt 20- 20.30, og er oppe rundt 6.30- 7. Er veldig trøtt midt på dagen, men det går over. Får hu kvile i meir enn 15 min, legger hu seg ikkje før 22 om kvelden.

Skrevet

Vi har en gutt som nettopp blev 2 år. Han holder på kutte ut dagsluren og det er utroligt slitsomt. Han klarer ikke være oppe til lenger enn 16:30. Da sovner han stående og vi har ikke en sjanse til å holde ham oppe. Da sovner han ved 23 tiden til kvelden. Hvis vi klarer å få ham til å sovne ved 13-14 tiden istedet og vekker ham etter 30 min så får vi han i til å sovne ved 21- 21:30 tiden. Han sover plutseligt lenge om morningene, kan stå opp ved 08 -09.

Jeg syns det er slitsomt sån som han holder på nå. Vi får liksom ikke noen tid for oss selve, hele kvelden går til å få ham til å ligge i sengen men jeg må bare si at det er deiligt å sove lenge om morningen.

Skrevet

Nå er junior her i huse 2,5 år... Men noen ganger sover han på dagen noen ganger ikke.. Før han tok ferie fra bhg sov han hver dag i 1-1,5 time. La han igjen på kvelden rundt 20.30 også vekte vi han igjen 7.15 om morgenen.. Nå i ferien ha han sovet litt seinere - hvis han ha sovet. Også ha han vært i seng senest 22. Og da sover han til 9-10.... idag stod han opp 9, ikke sovet på dagen og var i seng nå 20.30... Han ha alltid hatt et skikkelig sovehjerte...

Skrevet

Selma fylte to i slutten av juni, og ho slutta med dagluren sin i slutten av mars. Da var ho helt håpløs å få til å sove om kvelden hvis ho hadde sovet på dagtid. Dessuten var ho ikke så interessert i å sove på dagtid, og ho brukte lang tid på å få til å sovne når ho ble lagt i vogna si. Det har gått veldig fint å slutte med luren, noen ettermiddager er selvsagt litt småsutrete, men det må man vel regne med en periode.

Hvis vi skal ett eller annet på ettermiddagen/kvelden, får ho gjerne sove en liten dupp på dagtid, men den kan igrunnen ikke bli lenger enn en 1/2 times tid. Ho sovner nå 19:30 og sover til 7:30-8:00 om ho får sove til ho våkner selv. Nå i ferien har det blitt litt senere kvelder noen dager, men det går overraskende fort å vri henne tilbake til vanlig døgnrytme igjen.

Skrevet

Min gutt ble 2 år i mars. Han sover kun i barnehagen, ca 1 time. Jeg har gitt beskjed om at han ikke får sove lengere enn til kl 14, uansett når de legger han.

Nå i ferien sover han ikke på dagen, men sover lengere på morran, og det er jo ikke å forakte:))

Normalt er han oppe i 6 tia.nå kan han godt sove helt til 9.30

Skrevet

Gutten min ble 2 i begynnelsen av juli. Han sover en dupp på dagen på 1.5 til 2 timer. Sovner på kvelden ca kl 21 og er oppe igjen kl 7. Før la vi han 20 og da var han oppe kl 6. Liker denne ordningen bedre :)

Skrevet

Jenta vår ble 2 år i mai, og nå i sommer har vi mer eller mindre kuttet ut soving på dagtid. Men så sover hun jo utrolig godt og lenge om natta, da... Legger seg mellom 1930 og 2000 og sover da til ca 0900 på morgenen. Hvis hun av og til våkner tidligere om morgenen hender det hun må sove på dagen. Men det har kanskje skjedd 2-3 ganger siden begynnelsen av juni. Har ingen gode råd, egentlig. Alle barn er forskjellige og trenger ulik mengde søvn.

Skrevet

Lillegutt ble 2 i Mars, han sover fra ca. 20.00 til ca.07 vanligvis., nå i ferien har vi sovet til 08. Men han våkner masse på nettene og kan da være våken i alt fra 1 til tre-fire timer og da sover han gjerne lenger på morningen, iallfall når vi kan i helger og ferier, men ikke lenger enn til 09.00.. Da vekker jeg han. Han pleier å sove 1 time i bhg, ikke etter 13.30. , her hjemme er det forskjellig om han sover lur eller ikke, det kommer ann på hvordan natta har vært og om vi er like trøtte begge to.

Skrevet

poden her i huset ble 2år i juni og han sover fortsatt lur på dagen, alt fra 45min til 2timer.. virker som han fortsatt trenger det, så jeg har ikke stressa noe med at han ikke skal sove... han legger seg kl20 om kvelden og sover til kl07-0830 på morran:)

Skrevet

Hvorfor vekker dere han fra dagsøvnen?

Hos min har det nesten vært sånn at jo mer han sover på dagen, jo bedre sover han på natta også. En periode sov han fra 19.00-9.30 og sov 3-4 timer på dagen...

Men det ble jo litt i overkant da...

Nå har han sluttet med dagduppen, men sov i minst to timer helt fram til han kuttet den. Han sover mellom 13 og 14 timer hver natt.

Skrevet

Det er veldig vanlig når det passerer 2 år at dagsøvnen går ut over nattesøvnen hvis det blir for lenge.. når de er baby er det ofte sånn at søvn avler søvn... aånn har det vært med min, og de fleste andre jeg kjenner sine 2 åringer...

Her legger hun seg 19 og sover til 07.30, sover maks 1 time om dagen.. i 11.30 tiden...

Skrevet

Heisann..Gogutten her ble 2 år i mars og han sover kjempe mye. Han sover 1 1/2-3 timer midt på dagen. Legger seg i 19.00 tiden og står opp i 9-10 tiden dagen etter på. Når det er barnehagedager så er det et slit å få han opp om morgenen!

menmen....vi klager ikke=)

Skrevet

Min legger seg ca 20, og sover til 8-9, en gang i blant til nærmere 10 :o)

Sover vanligvis 1,5 time på dagen. Men har siden litt før 2årsdagen meket at det er litt mer jobb å legge henne på kvelden, og dagen. Spesielt på dagtid. Men blir et mareritt å ha med å gjøre uten daglure,, så trenger den tydelig enda.Fylte nettopp 2 år!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...