Gå til innhold

Når begynner dere med tannkrem?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gutten min har fått sine to (!) første tenner. Skal vi begynne med tannkrem med en gang eller venter dere litt med det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Man kan begynne med en gang. Knapt synlig mengde tannkrem står det.

Skrevet

Tannpleier her sier det ikke er nødvendig med tannkrem før barnet er over året. Snuppa var halvannet før hun fikk tannkrem - og da så lite at det knapt synes på børsten.

Skrevet

De to tannlegene borti sofaen her sier man skal bruke tannkrem med fluor så snart en tann har brutt frem.

Skrevet

Tror du kan anse deg selv som feilinformert dessverre :|

Skrevet

Men greit å bruke tannkrem beregnet til melketenner.

Skrevet

Kan jeg bare få spørre om hva slags tannbørste og tannkrem det anbefales hvis noen vet???

Skrevet

Det finnes jo litt forskjellige myke babybørster. Den vanligste er vel den som er utformet som en bitering i håndtaket og jeg kjøper zendium tannkrem for melketenner på apoteket. Bilde av postmann Pat utenpå, og har en ekkel tyggissmak, men som hun liker. Har pusset tennene morgen og kveld fra snuppa fikk tenner når hun var 3 mnd, og hun liker det veldig godt.

Skrevet

Tannlegen til min kjære sa at man kunne begynne med én gang de fikk tenner, hvis man ville. At det var ikke farlig å gjøre det. Men at det var ikke nødvendig. Lillegutt har hatt tenner i 1 mnd nå, og vi har pusset med bare vann fram til nå. I dag morges hadde jeg på litt tannkrem på, såvidt det var, for å venne han litt til smaken av den også.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...