Gå til innhold

Er zoloft gammeldags? Hva bruker ev. dere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har brukt zoloft i 10 år nå for angst, manglende sserotoninopptak mm. En jeg snakket med sa at det var kommet mange nye og bedre antidepressiva som funket bedre for angst, er det noen som vet noe om dette?

Enten noen som jobber innen psykisk helse eller har egne erfaringer kanskje..?

Om noen kan legge dette ut på skravle for meg er jeg meget takknemlig.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så lenge man bruker et preparat som fungerer tilfredsstillende, så anbefales det ikke å bytte medisin.

Selv bruker jeg Fluoxetin, og den har jeg ingen planer om å slutte med eller bytte, fordi den fungerer kjempebra på meg.

Skrevet

Zoloft er vel blant de eldste preparatene, men hvis du er fornøyd, gjør jo ikke det noe!

Jeg bruker Fontex (Fluoxetin) og er veldig fornøyd med den. Virker bra mot bulimi, i hvert fall i begynnelsen, og man legger ikke på seg av den.

Her foretrekker jeg å være

Skrevet

Grunnen til at jeg lurer er at jeg har slitt med angst i alle disse årene, så om det er et preparat som "tar" angst bedre så ville jeg kanskje prøvd det..

Skrevet

Jeg bruker truxal, det har god effekt mot angst, men nå bruker jeg det ikke så mye lenger, for Emma er mer og mer hjemme igjen, og da vil jeg ikke ta medisiner.. Man blir ganske sløv av de.. Så det er vel kanskje ikke noe alternativ for deg hvis du skal fungere på det hele dagen, da man blir dopet av de..

Har også brukt efexor, som er antidepresiva, men som hjelper på angst.. Den var også veldig effektiv, og de mnd jeg brukte de, hadde jeg veldig sjeldent angst..

Les felleskatalogen, står en del om efexor der..

Skrevet

Anbefaler Seroxat på det varmeste. Jeg gikk på Zoloft i flere år og de hjalp ikke annet enn at jeg var mye trøtt. Seroxaten hjelper på "nervene" og alle sommerfuglene i magen. Jeg klarte meg med en om dagen, da hadde jeg først gått på to Zoloft om dagen i noen år, så 1, så en halv til en hel alt etter som.

Etter at jeg ble gravid og nå 10 mnd etterpå er jeg heldigvis kvitt nervene. Kjenner litt av og til men litt nerver skal en jo ha. Vil ikke være helt følelsesløs.

Den beste medisinen for nervene har jeg funnet ut er å møte frykten sin. På den måten kan du bli kvitt den for alltid!

Min største frykt var å si i fra (konfrontasjon). Jeg sa alltid ja og ha til alle slags mulige ting og mennesker. Var livredd for å si i mot eller å få uvenner. Nå er jeg sterk om sier min mening i alt og har ikke mistet en eneste venn =) Har faktisk fått flere nå enn før..=)

Ønsker deg masse lykke til! Nerver er noe ordentlig dritt, men du kan klare det som alle andre. Og husk: ALLE har nerver =) det er ikke bare noe du går rundt og holder hemmelig. Selv den sterkeste sliter med problemer, og det har jeg husket på mange ganger når jeg blir redd.

Skrevet

Tusen takk for seriøse svar og fine råd :-)

Var litt redd for hugg siden jeg la det ut her, det varmer faktisk at dere er snille med meg..

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...