mor til to+en Skrevet 17. juli 2007 #1 Skrevet 17. juli 2007 Hadde ett innlegg for et par dager siden hvor jeg var usikker på hva jeg skulle gjøre, har nå bestemt å beholde barnet. Var med legen i dag, og jeg er ca 7 uker på vei. Da jeg fyller 38 før fødsel skulle jeg få tidlig ultralyd og fostervannsprøve. Skal tilbake på fredag og diskutere det med legen. Er usikker på om jeg vil ha fostervannsprøve, er det noen med erfaringer om det, har hørt at det er en liten sjense for abort ved prøven::::
"Frostpinnen" Skrevet 17. juli 2007 #2 Skrevet 17. juli 2007 Hei. Har ikke peiling på fostervannsprøver, ville bare si gratulerer så masse
3b@rnsmor-30* Skrevet 17. juli 2007 #3 Skrevet 17. juli 2007 gratulerer så mye! ja det er nok en liten sjanse for abort.. men den er veldig liten...
Nit@™ Skrevet 17. juli 2007 #4 Skrevet 17. juli 2007 Gratulere så masse med spiren! De er vel ganske flinke med slike ting. Men hør med legen når den tid kommer. Få alle fakta på bordet og ta bestemmelsen da.
mor til to+en Skrevet 17. juli 2007 Forfatter #5 Skrevet 17. juli 2007 Takk for svar. Tror jeg står over jeg!
Mor til mine2 ♂ ♂ Skrevet 17. juli 2007 #8 Skrevet 17. juli 2007 Det er en økt infeksjonfare ved fostervannsprøve, men siden du har passert 35 bør du nok absolutt ta den.
Gjest Skrevet 17. juli 2007 #9 Skrevet 17. juli 2007 gratulerer så mye! og så bra at du har valgt å beholde :)
Gjest Skrevet 17. juli 2007 #10 Skrevet 17. juli 2007 Kan ikke forstå hvordan du kan si at hun absolutt bør ta forstervannsprøve siden hun er over 35 år? Hvis hun har bestemt seg for å beholde barnet er det vel ingen vits å utsette fosteret for den faren som prøven medfører. Jeg fikk selv tilbud om fostervannsprøve, siden jeg er tante til verdens nydeligste jente med downs syndrom, Men vi tenkte ikke tanken et øyeblikk. Barnet vi ventet ville vi ha uansett, og da ville det eneste formålet med fostervannsprøven vært å få vite om det eventuelt var noe anderledes med barnet vi ventet, og da valgte jeg heller å vente til barnet var født. Ville ikke ta risikoen med fostervannsprøve. Men helt klart at noen ønsker det, og det respekterer jeg - syntes bare det var litt drøyt å si at hun absolutt burde ta den...
Gjest Skrevet 17. juli 2007 #11 Skrevet 17. juli 2007 signerer deg, "Mamma til mini" Vi løp mann av huse for å få x antall ultralyder og tester da jeg har født to barn med begynnende blodforgiftning tidligere. Hadde kjempeangst for å ligge to uker på sykehus igjen... Vi fikk bekreftet på UL 6 ganger at hun hadde riktig antall fingre og tær, var normal og alt så bra ut.. Likevel har hun en alvorlig leversykdom som hun enten må leve med resten av livet om hun ikke vokser den av seg, eller må transplantere lever om hun blir verre.. Får medisiner tre ganger om dagen. For OSS er hun verdens mest velskapte barn. og vi "gllemmer" at hun er syk inntil noen spør oss åssen det går med henne.. Men hun er blid som en sol, glad som ei lerke og meget god motorisk. Eldste søstern min spurte om hvordan vi taklet å få et så sykt barn siden hun visste hvor redde vi var for å få et barn med "skavanker". Til set har jeg ingenting å si annet enn at det var meningen hun skulle vokse opp hos oss. Og vi elsker henne overalt på denne jord. Jeg syns du skal følge hjertet ditt, HI. Det er ingen som kan ta valg eller avgjørelser for deg. Hvis du VIL ta prøven så GJØR du det. Ønsker du ikke, så dropp det! Gratulerer så masse!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå