Gå til innhold

Hva KAN man gjøre?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg lurer på hva man faktisk kan gjøre for å overbevise gemalen om at det er fantastisk, bra, livsviktig og den beste utfordringen i verden å få barn? Det er klart at det ikke funker å mase og mase, da blir det vel bare tull..men er det noen gode argumenter som kanskje kan hjlepe på? Som gjør at det er lettere for han å forstå at det er riktig tid nå? At hele kroppen min skriker etter å bære frem et barn? Min bilologiske klokke tikker så høylytt at han bare MÅ høre det snart;o) hihi

Har prøvd å lage en liten sjarmerende lapp til ham om saken, men det førte bare til at han smilte masse med en gang, og klemte meg/kysset meg og sånn. Men så når jeg da sa, skal vi snakke om dette? Så ble han bare tankefull og trakk seg unna..(følte at jeg bare skapte problemer for han..Han var veldig tankefull i mange dager..) Vi har snakket sammen ved flere anledninger før, om navn, oppdragelse, hvem et barn vil ligne på, hvilke problemer/sykdommer vi håper de ikke får fra oss osv. Men nå ville jeg ta opp det konkrete: Skal vi begynne å prøve?

Dette er en liten stund siden. Og siden han uttrykte at han ikke helt visste hva han skulle svare har jeg latt det ligge i et par mndr, (dvs. har ikke snakket om det, og FORSØKT å ikke tenke på de. Kaste det unnna og "glemme det".)Men nå når jeg ser at det er andre i samme situasjon så er det godt "å lufte" saken igjen!!

sukk.. det er ikke så greit!

(Dette ble litt vel langt... takk for at du leste!! (: )

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kjære Jenta fra Havet.

Det er jeg som skal takke fordi du lot meg få lese.

Det blir ofte mye fustrasjon knyttet til avgjørelsen om når et evnt. barn skal komme. Han virker jo som en generellt hyggelig fyr. Smiler og klemmer... for så å gjemme seg i seg selv. Selv om det selvfølgelig er supert at du har en snill mann er en snill mann så mye vanskligere å få klare svar fra. Man føler skyld hvis man presser de for mye og man får ikke svar hvis man ikke gjør det. Tikk takk tikk takk... snart er klokken slagen.... Hvis jeg hadde noen gode råd til deg ville jeg ha kommet med dem. Men det har jeg altså ikke. Jeg kan bare ønske deg lykke til å krysse fingre og tær for deg.

Skrevet

Takk for støtten, Misantrop! :) En snill mann er helt fantastisk, men og helt umulig;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...