Yo&La+spire Skrevet 17. juli 2007 #1 Skrevet 17. juli 2007 Skrev et innlegg her tidligere om jenta mi på litt over 4 mnd som er blitt så sint....har enda ikke funnet ut grunnen, men lurer på om det er fordi hun er sulten. Hun er glad og smørblid rett etter mat, ellernår hun har sovet, men ellers griner/klager hun og virker misfornøyd. Det eneste som hjelper erpupp, gjerne bare med 1-2 timers mellomrom. Dette har begynt de siste 2 ukene, før spiste hun med 3-4 timers mellomrom og var fornoyd med det. Hun er stor. Ved 4 mnd kosntrollen veide hun 7025 gr og var 65 cm lang. Helsesøster sa hun la på seg fint, men kunne begynne med grøt dersom det ble slitsomt for meg at hun vil ha pupp hele tiden. Eg sa det gjorde ingenting for min del, eg ville vente til hun var minst 5 mnd, men nå virker hun så misfornøyd at eg vurdere grøt.... kan det vere noe annet? Bør eg begynne med litt grøt på kvelden (da eg har minst melk) synes dere? Hun har også begynt å våkne om natten for å få mat, det hadde hun egentlig sluttet med....Eg gruer meg sånn til å begynne med grøt for eg er redd for å miste melka helt (har lite om kvelden, en annen grunn til at eg vurderer å begynne med grøt, men har mye om morgenen) Har dere opplevd at barna har blitt mer fornøyde og ikke så grinete etter at dere begynte med litt mat?
Kamomille Skrevet 17. juli 2007 #2 Skrevet 17. juli 2007 kan jo være alt fra sult og tørst til magevondt, tenner, sinnne/irritasjon over å ikke få til ting etc etc etc. Det er jo ikke noe i veien fro at du kan begynne med litt tynn grøt. Men forsøk gjerne på dagtid slik at du kan se hvordan magen hennes reagerer. mange barn blir veldig urolig hvis de får grøt på kvelden pga magevonst, luft eller rett og slett fordi de blir altfor mette til å kunne sove skikkelig! Dersom du ahr mye melk på dagtid, kan du jo også forsøke å pumpe deg og så gi dette på kvelden!
Yo&La+spire Skrevet 17. juli 2007 Forfatter #3 Skrevet 17. juli 2007 Takk for svar. Grunnen til at eg tror det er sult, er at det eneste som roer henne er puppen. Hun drikker som en galning hver gang eg tilbyr, og virker rett og slett ikke mett. Hun drikker normalt lenge hver gang, ikke bare en liten stund liksom, men er vet jo ikke hvor mye hun får i seg...kan jo vere eg har lite melk. Eg vil jo blande grøten med melk, så da må eg jo pumpe.... Hvor mye melk (med et par skjeer grøt skal eg begynne med? hva vil vere normalt til hennes vekt? Eg vet jo ikke siden hun bare får pupp...
Gjest_1001 Skrevet 17. juli 2007 #4 Skrevet 17. juli 2007 Vil bare si at jeg hadde en gutt som var 10 kg på 4 mnd kontrollen. Gikk fint å fullamme ham... Begynte med fastføde fra han var 6 mnd, men det ville han ikke spise før han var 10 mnd gammel. Så det går fint an å fullamme leeeeenge ennå...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå