Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor skal dere føde? Dere som holder til i Trheim/Klæbu og omegn, hører flere som velger å føde på St.Olavs Orkanger i stedet for på RiT?

Hva er egentlig grunnen når det er så mye kortere til RiT, har hørt at det er kjempe flott på det nye kvinne/barn sentret i Trheim.

Har dere forresten hørt noe om omvisning på sykehuset? Noen som vet hvem man kan kontakte for å få det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er mye koseligere og mindre stress på Orkdal. Helt supert rett og slett! Ale har tid til de gog bryr seg om deg. Og avdelinga er kjempekoselig - men forøvrig kan dere andre føde på StOlavs i Trheim så det ikek blir så mange på OSS når jeg skal dit...;)

Skrevet

Min mening er at det er tryggere og føde på st.olav Trondheim. Siden de har nyfødtintensiv og barnelege tilstede hele tiden. Og ellers alt av ekspertise. Om noe skulle skje vil jeg og barnet være i de beste hender. Det er også bare enerom med egne bad og toalett i Trondheim. Far kan også overnatte, uansett om man er på Hotellet eller barselavdelingen. Synes det er kjekt også. :-))

Når det gjelder omvisning vet jeg ikke, men det gjør sikkert jordmor eller legen din :-))

Skrevet

stiller meg bak ^mamma^ jeg..vil nok heller være på stolavs der de har all ekspertis tilgjengelig..får man nemlig komplikasjoner på orkdal,så blir man nemlig shippa videre til stolavs..og da hadde hvertfall jeg fått traume av å tenke på at det kunne blitt annerledes om jeg allerede hadde vært der..

enerom med dusj og toalett er det vel på begge plasser

tid hadde de nok av på stolavs og synes jeg:o)

når det gjelder omvisning må man vel selv ta kontakt

Skrevet

man får omvisning via jordmortjenesten! ta kontakt med helsestasjonen så får man bli med der! Blir å velge RIT jeg også.. og hvorfor? fordi det er nærmest, enkelt og greit..

Skrevet

Jeg vil bare få minne om at Trøndelag er større enn akkurat rundt Trondheim, så litt tullete å få "alle trøndere" til å svare på dette.

Denne gangen skal jeg faktisk føde på Levanger, men sist fødte jeg på Orkanger. Og jeg vil anbefale servicen der! Har jo ikke erfaring med den nye fødeavd. på St. Olavs, men vi ble faktisk sendt videre fra Orkanger til Trondheim pgs. GBS-infeksjon hos "lillemann", og det fungerte helt greit. De har jo mannskap på vakt der også, selv om gynekologen ikke "henger over deg" på fødeavdelinga. Disse fagfolkene er bare en liten telefon unna, så du får den hjelpen du trenger!

Så mitt hjerte ligger hos Orkdal... Følte meg i hvert fall ikke dårligere ivaretatt der enn i Trondheim!

Skrevet

kommer jo helt an på hva komplikasjon det dreier seg om det da miamamma..skulle det stå om minutter,så tror jeg heller jeg ville vært på stolavs...servicen på orkdal har jeg og forresten hørt mye bra om ja..

hehhe,tror ikke jeg hadde rukket fram til orkdal heller jeg om jeg hadde villet født der..mine har en tendens til å komme kjappere enn lynet

Skrevet

På Orkanger har de 2 familierom, ifølge jordmor jeg går til... Og i Trondheim bare de kun enerom nå...

Og som Prøvekluten sier så kan det stå om minutter. Hører de skryter av service'n på Orkanger, men jeg personlig vil heller være i de beste fysiske hender enn psykiske om du skjønner hva jeg mener.

Skrevet

Tusen takk for alle svar, jeg ble egentlig veldig mye klokere på valget mitt. Siden jeg bor nærmere St.Olavs vil jeg nok velge å føde der. Godt å høre at de har enerom og plass til pappan uansett om man blir værende på barsel eller man flyttes over til hotellet, det er en trygghet å ha han der også synes jeg. Marerittet mitt at han blir sendt hjem.. Og jeg aner jo ikke hvor fort det vil gå i svingene, har jo aldri vært med på det før;o)

Og beklager til deg som ble villedet inn på tråden pga av min overskrift "alle trøndere", var ikke meningen å kaste bort tiden din

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...