Anonym bruker Skrevet 17. juli 2007 #1 Skrevet 17. juli 2007 Jeg er usikker på hva jenter mener når de snakker om flere orgasmer. Får dere orgasme flere ganger under samme samleie? Og i så fall, hvordan får dere det til? Mine orgasmer er fantastiske og varer til jeg ikke klarer å holde på lenger. Vil likevel ikke si at jeg har flere orgasmer, selv om den varer og varer.. Etterpå blir jeg helt død og må slappe av en stund. (Tror det heter "Le petit mort"- den lille død- på fransk, nettopp på grunn av dette) Så hvordan klarer man flere orgasmer??
Anonym bruker Skrevet 17. juli 2007 #2 Skrevet 17. juli 2007 Jeg også føler meg helt tilfreds etter en orgasme. Men jeg lurer på om det er en form for serieorgasme siden den varer så lenge.Blir faktisk også oversensitiv på de erogene sonene etterpå slik at det å fortsette stimulering grenser til smerte.
Anonym bruker Skrevet 19. juli 2007 #3 Skrevet 19. juli 2007 Jaja, da er vi hvert fall to Men jeg vil gjerne ha flere svar på dette.
Anonym bruker Skrevet 23. juli 2007 #4 Skrevet 23. juli 2007 Har vel ikke hatt serieorgasmer, dvs mange etter hverandre i strekk. Men har alltid helt siden slutten av tenårene, hatt evnen til å få mange orgasmer i løpet av samme samleie. Sex består av flere faser, tror det er fire. Og i motsetning til mannen som må starte helt fra fase en igjen etter å ha fått orgasme, skal jenter (i teorien, da) kunne få nye orgasmer i løpet av samme samleie (forutsatt riktig stimulering) uten å måtte starte i fase en igjen. Jenter detter bare ned på fasen under orgasmefasen, og det er denne fysiologiske forskjellen som gjør at jenter i teorien kan få mange orgasmer. Vet at ikke alle jenter får det til, og at det jeg kanskje er i mindretall som får til å få mange orgasmer. Det er ikke for å skryte eller blære, men jeg har alltid vært vant til å få mange orgasmer. I 20 årene følte jeg meg snytt dersom jeg ikke fikk minst 15 - 20 orgasmer i løpet av et samleie. Nå som jeg har blitt ti år eldre og min sexlyst atskillig mindre, så føler jeg likevel at et samleie bør inneholde minst 5 orgasmer for mitt vedkommende. Dessverre så er min nåværende sambo ikke verdens mest superelsker i motsetning til tidligere partnere. Så vi har trøblet en del, og mang en gang har jeg blitt frustrert (inni meg altså) fordi sambo i første del av forholdet bare kjørte på , fordi han øyensyntlig trodde at når jeg hadde kommet en gang, så var jeg liksom ferdig mettet. Det har han etter hvert skjønt at ikke er tilfelle. Likevel må jeg vel innrømme at han aldri vil komme til å klare å tilfredsstille meg slik jeg virkelig ønsker, noe som har ført til at sexlysten har blitt sterkt redusert, og at antall orgasmer ikke er hva det var en gang i tidligere tider...
Anonym bruker Skrevet 24. juli 2007 #5 Skrevet 24. juli 2007 Snodig det der.. Er de ikke spesielt kraftige, da? Jeg kan knapt gå etter bare en.. Forresten, hvordan takler du å være i et forhold der ikke sexen er hva du helst ønsker? Må innrømme at jeg irriterer meg over at vi kvinner ofte lar være å kreve noe som kan gå på bekostning av mannens ego. Ooooh, må for all del ikke få ham til å føle seg liten. (haha! Jeg mente både billedlig og bokstavelig!) Siden du skriver at du blir frustrert "inni meg altså", mener jeg. Og hvis du gjør det selv, får du dine vanlige 15-20 orgasmer da? (Himmel, jeg ville vært DØD!) (But in a good way.. :-)) Ut ifra innlegget ditt virker det som om du har vært sammen med denne mannen en god stund. Innfinner man seg bare med det? At den beste sexen ligger bak deg? Men du er da litt kravstor også, da:) Ikke mange som hadde klart å gi deg 20 orgasmer, vel?? Hehe:)
Anonym bruker Skrevet 24. juli 2007 #6 Skrevet 24. juli 2007 Ja, jeg har vel på en måte innfunnet meg med min skjebne. Tror ikke jeg var kravstor da jeg var yngre, men svært ildfull og lidenskapelig. Min trygghet og "kompetanse" på området, kan jeg vel takke både min første ordentlige kjæreste, samt kjæresten etter dette for. Begge var nysgjerrige og tolerante og tross at jeg egentlig var ganske sjenert og lite erfaren, ga de meg alltid inntrykk av at ingenting var fy eller noe å være flau over eller at jeg skulle være redd for at de skulle le av meg når det gjaldt ting innenfor sex'en. Takket være min første ordentlige kjæreste, som jeg var sammen med ca i 7 år +/- , fikk jeg utviklet mine første famlende skritt til å bli "fullbefaren" i orgasme-opplevelsen. I stedet for å bli mettet, merket jeg faktisk heller tvert om: jo flere orgasmer jeg fikk, desto mer lyst på sex fikk jeg. (nesten rart å tenke på at jeg har vært slik engang). Men det var sammen med neste kjæreste som jeg var sammen med i ca 2 år, at jeg virkelig torde å eksperimentere litt mer. I forhold til hva folk forteller om hva de gjør nå til dags, samt inne her på sex-debatten, vil vel ikke mange kalle det vågalt det jeg drev med da. Men for meg var det en milepel, bare det å tørre å beføle meg selv uten flauhetsfølelse mens kjæresten stirret rett på (han elsket å se at jeg gjorde slikt), fortelle lange erotiske fortellinger om hva han kunne gjøre med meg mens vi elsket/eller som forspill til elskoven, suge ham mens han kjørte bil, elske overalt, kjøre skikkelig strippeshow med kun ham som tilskuer. Sannheten var at jeg ble skikkelig kåt og tent av å se hvor tent han ble. Var mange slike stunder der vi elsket overalt, på offentlig toalett, på museum, i naturen, over panseret på bilen ol. Han fikk meg alltid til å føle meg uhyre attraktiv og unik, noe som ga meg enorm selvtillit ang. min sexuelle identitet osv. Dessverre var det bare sex-delen og den enorme fysiske tiltrekningen som vi hadde felles tilslutt. Vi var altfor forskjellig og det var et himmel- og helvete forhold, da han ikke kunne gi meg noen form for ansvarlighet og trygghet ellers i livet. Og forholdet ble destruktivt for oss begge. Da det omsider ble slutt, "visste" jeg på en måte at det vi hadde hatt sammen på det seksuelle plan, var noe jeg aldri ville få oppleve igjen. Med dette mener jeg at den type mannfolk han representerte og som jeg alltid har hatt enorm tiltrekning til, det var en type mannfolk jeg aldri mer ønsket å involvere meg i mer. Heller trygghet og forutsigbarhet og ansvarlighet enn perfekt lidenskap uten en trygg base, ble min filosofi. Nå kan man jo diskutere hvorvidt min nåværende sambo innehar akkurat ansvarligheten, da, for den oppdaget jeg for sent ikke var tilstede. Men forutsigbarhet og trygghet i det at han er hjelpsom, trofast, en hjemmets mann, huslig mm. er han iallfall - og dessverrre totalt klønete på det seksuelle område. Var mye frustrert som sagt i begynnelsen over dette. Men et eller annet sted på vegen skrudde jeg av det seksuelle dyret i meg, og jeg mistet helt interessen for sex. Nå kan det gå uker mellom hver gang vi har sex. Å ja, jeg kan fortsatt få orgasmer, men de blir litt amputert og kortvarige, fordi min sambo overhode ikke kan dette med forspill og i det hele tatt - enkelte "har det" rett og slett ikke inne når det gjelder evnen til å være en god elsker. Vel har han blitt bedre med tiden, men det er heller fordi jeg heller tilpasset meg hans begrensede evner på det område og utviklet en ny form for kompetanse for å utvikle min nå amputerte, litt kliniske måten å få orgasmer på. Men må innrømme, noe mangler og savner faktisk den gamle lidenskapelig delen i meg. Dvs savner den helt grenseløse lidenskapelige elskoven der alt var lov, uten hemninger, om jeg kan si det slik. Det er ikke for ingenting at jeg har blitt mer "mann" under akten: har blitt vant med minimalt med forspill, og etterspill (det jeg elsket før) med å ligge å prate, kjæle, kanskje ta en runde til når han ble klar igjen, det føler jeg ingen trang til. Jeg legger meg heller med en gang til å sove (hvis det er kveld) eller står opp og er ferdig med sex'en som om det var nettopp det det var, nemlig kun sex for å få tilfredsstilt et fysisk behov. Hmm, høres fryktelig deprimerende ut ser jeg. Det er nok en grunn til at jeg ofte føler jeg er mer død enn levende. Nå skal legges til at ellers humper jo livet som alle andres. Vi har tross alt ett barn sammen, hvert vårt særkullsbarn og venter fellesbarn nr 2 snart. Så det er mye som holder oss sammen i det hverdagslige. Og det var jo dette jeg ønsket....En grei og forutsigbar hverdag, og ikke et slikt himmel- og helveteforhold basert på kun lidenskap, tiltrekning og ufornuft.
EIse Skrevet 25. juli 2007 #7 Skrevet 25. juli 2007 Jeg får både serieorgasmer (flere som perler på en snor) og multi orgasmer (flere, med korte eller lengre pauser)mellom. Er nok fort oppe i 15-20 under et nummer :0) Det er de siste årene jeg har fått til dette. Da har jeg også opplevd å få flere typer orgasmer enn før, da jeg bare fikk klitoris orgasme. Hvordan jeg får det til er nok verre å forklare.... Jeg bare nyter og lar meg flyte med i bølgene. Litt som det ble beskrevet over "I stedet for å bli mettet, merket jeg faktisk heller tvert om: jo flere orgasmer jeg fikk, desto mer lyst på sex fikk jeg" Kjenner meg veldig igjen i dette. Ikke alle orgasmene er like, noen mindre "utmattende" enn andre.Jeg kan og få slike orgasmer som du sier tar helt futten fra deg. Da kommer jeg gjerne vaginalt, klittorisk og gjennom brystvortene på en gang, og da blir jeg helt utslitt og føler meg totalt tilfreds. Avslutter som regel med en slik orgasme. Men stimuleres bare klitoris kan jeg komme på nytt og nytt og nytt. Feks føles en runde med tunga som en evig varende orgasme. Og av og til må jeg stålsette meg for å klare å avslutte og konsentrere meg litt om å gi tilbake også. Heldigvis har jeg en mann elsker å slikke og som kan holde med lenge uten å bli sliten i tunga :0) Jeg føler meg unik og heldig som har det slik. Men så er jeg nok hakket over snittet sex fiksert også.
Anonym bruker Skrevet 25. juli 2007 #8 Skrevet 25. juli 2007 Til anonym over her; Det du beskriver høres litt trist ut. Håper du finner tilbake til vanvittig lidenskap - med mannen du nå er sammen med. Jeg regner med at det høres litt tristere ut enn det faktisk er, at du her kunne øse ut litt frustrasjon, men at livet ditt ellers er mer enn bare ok. Men uff, jeg vet dessverre hva du mener.. Lidenskapen forsvinner litt mellom avdrag, henting i barnehagen og middag hos svigermor.. Og jeg har også et par ting jeg skulle ønske var annerledes.. Og til Else; får jeg spørre hvor gammel du er? Siden du sier det er de siste årene du har fått til dette. Kanskje det er håp for meg om alle slags orgasmer i nær framtid..? Vet ikke helt med den mellom brystene, forresten. Den er jeg hvert fall langt unna
EIse Skrevet 25. juli 2007 #9 Skrevet 25. juli 2007 Ikke mellom brystene... Skrev jeg det? Får orgasme av å bli stimulert på bystvortene :0) Jeg er faktisk 32 år i dag!! Så kanskje du kan glede deg til du runder tretti om du er yngre enn det nå ;0)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå