Gå til innhold

Dere med atopiske/ allergiske barn

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fikk diagnosen atopisk eksem/melkeallergi. Hun er snart 8 mnd. Vi fikk blå resept på Prosobee og en salve til eksemet. Legen sa at 50 % av dem med atopisk eksem også fikk astma.

Har deres barn det? Hva må jeg være på utkikk etter?

Er det noe spesiel mat dere holder barnet unna i tilegg til melkefri diett, selvfølgelig?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei..=o)

Datteren min på 11 år har atopisk eksem, ganske kraftig. Men hun har ikke astma. Og vi har bare fått beskjed om at hun er allergisk mot katter, så her i huset spiser hun alt.

Når du bader Selma ville jeg hatt en olje som heter Badeolje NAF som du kjøper på apoteket, og smør henne med A- Derma krem, da blir hun god å myk i huden..=o)

Skrevet

Lillegutt fikk atopisk eksem når han var 8 uker, og noen mnd etter det begynte vi på astmamedisin. Er foreløpig bare til utredning, men legen mente han var blitt bedre etter en mnd på medisinen. Han var veldig surklete i brystet og hadde vært det lenge, derfor mente legen at vi skulle prøve å se om det hjalp. Alle søsknene mine har også astma så det ligger i familien, sammen med eksemen som jeg også har. Har ingen spesiell diett, men det virker ikke som han reagerer på noe jeg spiser. Har nå vært uten noe særlig eksem en periode (håper det varer)..

Skrevet

Jeg har atopisk eksem selv (håper ikke snuppa får det) men jeg har aldri hatt astma.. :)

Skrevet

Hei Bergensjente m/keiser:):):)

Takk for tips!

Stille på novemberklubben om dagen......alt bra med deg og keiseren?

Skrevet

Begge guttene mine fikk atopisk eksem som babyer. De har gradvis blitt bedre og nå er de helt kvitt det. Han eldste har utviklet pollenallergi.

Minstejenta har ikke hatt eksem men nå ser det dessverre ut til at hun har astma. (venter på time hos spesialist)

Når det gjelder mat har jeg ikke holdt de unna noe annet enn det de ikke har tålt (egg, melk, nøtter)

Men kjente allergener har jeg alltid vært forsiktig med og prøvd meg frem. Gitt bare litt første gangen f.eks.

Når det gjelder astma kjennetegnes det ofte ved at man blir tett i pusten, særlig i forbindelse med forkjølelse. Snuppa vår hoster veldig hver eneste natt når hun ikke får medisiner.

Skrevet

Ja, det er veldig stille der, men sikkert mange som er på ferie.. Alt står bare bra til med oss, er bare hjemme en liten tur, reiser på båt tur igjen i morgen.. Håper været blir bedre snart, for dette her er til å bli deprimert av.. Hvordan står det til med dere da? Vært på ferie? =o)

Skrevet

Bare bra med oss:):):) Vi venter også på finværet, men forsøker å gjøre det bestte ut av det som er:0). Har vært på deilig spa - ferie i Sverige......det lever vi lenge på....

Kos deg på båttur, så snakkes vi vel snart:):):)

Skrevet

Takk for det, og en fortsatt god sommer til dere..=o)

Skrevet

Min sønn har atopisk eksem og astma fra 2 mnd alder. Men han er ikke allergisk mot noe jeg har oppdaget så langt.

Han er veldig mye forkjølet og høres da ut som han har en vannkoker i brystet. Forkjølelsene er veldig langtrukne også. Det var ikke tvil om diagnosen her i huset, siden mor og eldstemann har astma også.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...