Gjest Skrevet 17. juli 2007 #1 Skrevet 17. juli 2007 Har prøvd å holde meg litt oppdatert på hvilke solkremer som er best i test men må ærlig innrømme at jeg begynner å gi opp hele prosjektet Jeg var inne på Grønnhverdag.no i juni hvor de mente at Eucerin var kjempebra. Jeg kjøpte selvsagt denne kremen og har brukt den både selv og på gutten min på 1,5 år. Tok nylig en titt inn på Grønnhverdag og nå har de fjernet hele denne testen og Eucerin anbefales ikke pga hormon og allergiframkallende stoffer. Nå var det vel Babyline som kom best ut. Problemet er at jeg liker ikke å smøre ut denne kremen ettersom den er så tykk. Er det noen som vet hvilken solkrem som er bra???????????????????? Hvilken krem var best i Foreldre og Barn tidligere i sommer??????
mammmamia ** Skrevet 17. juli 2007 #2 Skrevet 17. juli 2007 Eucerin kom bra ut, men kun den som heter Micropigment..! Andre veldig gode kremer er Dr.Hauschka og Lavera, vi bruker Dr.Hauschka og Babyline, og DH er mye lettere å smøre ut... I Foreldre&Barn ble det ikke testet skadelige stoffer, så ville sett laaangt bort fra den testen, der ble bare beskyttelsen testet, uten å smøre ungene ofte, noe man alltid skal gjøre, så Babyline sin fikk dårlig...teit test! Den som vant i Foreldre&Barn anbefales ikke å bruke på barn i følge Grønn Hverdag... Les den nye testen her: http://www.gronnhverdag.no/artikkel.php?id=3134
Gjest Skrevet 17. juli 2007 #3 Skrevet 17. juli 2007 Hei mammmamia Tusen takk for svar. Jeg gikk inn på linken du sendte og sjekket ut Eucerin Micropigment. Utfra det jeg leste anbefalte de ikke denne kremen til verken voksne eller barn pga et stoff som heter silokaner?? Var det på denne testen du leste at den kom bra ut eller var det en annen plass??? Jeg så at Dr Hauscka som du bruker kom kjempebra ut i denne testen, så kanskje jeg prøver den. Kjøper du den på helsekost?? Så Foreldre&Barn testet ikke for skadelige stoffer, det var jo helt teit. Det er det jeg mener at man kan jo bli gal av å skulle følge alle disse testene når alle har forskjellige kriterier........... Takk og pris for DinBaby Forum som kan hjelpe oss
mammmamia ** Skrevet 18. juli 2007 #4 Skrevet 18. juli 2007 Hei! Hadde ikke lest kjempenøye igjennom denne testen, og så til min overraskelse at Eucerin gjorde det dårlig ja, jeg anbefalte den på grunnlag av testen fra i fjor, men da var det bare parabener, ikke siloksiner(?) de testet :-) Jeg kjøpte Dr.Hauschka på helsekosten ja, og den er veldig god å smøre ut, og mild og god for huden til lillegutt, siden han reagerte på Babyline. Lavera er også en knallgod krem, men svindyr, koster 250 kr for en liten flaske.. :-/ Et lite sidesprang: Synes generelt testene i Foreldre&Barn er utrolig dårlig gjennomført, f.eks. denne testen hvor ikke skadelige stoffer testes, bilsetetester som ikke tester nakkebelastningen, vogntester som ikke tester brukervennlighet, vinterdresser som ikke tester bevegelighet eller vannTETThet osv osv osv... Så jeg har helt begynt å overse disse testene, da de i mine øyne rett og slett ikke holder mål..!
Gjest mphs Skrevet 18. juli 2007 #5 Skrevet 18. juli 2007 Vi bruker sebaMed solkrem for barn. Veldig fornøyd med den.
Gjest Skrevet 18. juli 2007 #6 Skrevet 18. juli 2007 Ja men da blir det Dr.H på lillegutt her også. Men jeg må jo si at det er skummelt at de finner noe nytt hvert år. I fjor parabener og i år silikoner. Men selvsagt er det bra at hvertfall noen tar hensyn til de viktige tingene som farlige stoffer ol. Helt enig at man kan heller smøre litt oftere dersom det er behov for det. Nå har ikke jeg sett så mye på testene fra F&B men det er jo et hav av tester og alle tester forskjellig så det er jo ikke lett å stole på noen nei
Eve Dallas Skrevet 19. juli 2007 #7 Skrevet 19. juli 2007 Jeg bruker natur&sun, high protection baby sun cream. spf 50+, uva 40. Den er økologisk, kjempelett å smøre på (har prøvd babyline ja...), og veldig drøy. Du får kjøpt den hos www.small-angels.com Den fikk forresten 6.5 av 6.6 på grønn hverdag sin siste test!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå