Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

He, he kom til å tenke på hvor mye vann jeg egentlig drikker i løpet av en dag. Når kan de søte små få vann?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tror de kan få vann når som helst, jeg gir snuppa mi vann en gang i blandt, og ho er 5 uker i dag.. Man må bare passe på å sterilisere/koke vannet først..

Skrevet

hei :)

Min lille prinsesse begynte å få vann etter 4 uker.. Kokt vann. Begynte med det da det var så varmt, og lærte på svangerskapskurs at da skulle de ha vann og ikke bare mormelk.

Og bare et lite tips hvis ikke den lille vil ha vann, ha oppi litt morsmelk i vannet bare for lukten/smaken sin del :)

Skrevet

Min har fått vann fra dag 1, hadde tørstefeber på sykehuset pga lite væske og han var så stor og da ga di han vann, begynte med sukkervann hjemme pga magen og nå elsker han rent kalt vann fra springen. Er 5,5 mnd.

Skrevet

Får de da det på flaske?

he,he helt grønn her jeg...

Hvor mye evt?

Skrevet

Jeg har MAM flaskene og fyller på friskt vann nesten hver gang han vil ha, eller til hvert måltid, tar ikke noe spesielle mål, men fyller slik at den ikke blir for tung, for han holder den selv.

HS sa til meg at etter 3mnd var det ikke nødvendig å koke vannet. Vet jo ikke hvor gammel babyen din er ;)

Skrevet

Foresten ja, hehe. Når han var mindre, så kokte jeg 1 dl vann og hadde en støken ts sukker i (for magen) kan ta litt mindre i hvis hun ikke har magevont, for det gjør vannet lettere å drikke, og for å venne henne til vann kan det være lurt å "lure" henne litt med sukkersmak eller mm som noen andre sa.

Skrevet

Man trenger ikke å ha i sukker, for å venne dem til vann. De må bare få smake det ofte nok, så lærer de seg å like det etterhvert. Lillegutt syntes ikke noe om det i begynnelsen, men etter han fikk smake litt hver dag, liker han det nå :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...