Gå til innhold

Har dere meldt noen til BV noen gang?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Og hvis noen hadde kommet med et innlegg her inne som dere ble fryktelig skremt av, hadde dere meldt i fra da?

Føler dere at dere har en plikt til og melde ifra om dere hadde blitt konfrontert med noe?

Er så i tvil her.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, det har jeg gjort.

Og jeg føler det som en plikt å melde fra dersom man er 100% sikker på at barnet lider overlast hos sine foreldre.

Nå vet ikke jeg hva slags innlegg som kan ha utløst slike følelser hos deg, men jeg vet hvor lett det er å misforstå ting som blir skrevet her inne. Ikke alltid like lett å formulere seg på en måte som gjør at HELE virkeligheten kommer frem.

Jeg ville undersøkt nærmere om det er noe hold i det du er opprørt over, for det er viktig å ha konkrete påstander/ bevis når man kontakter BV.

Skrevet

Har sendt bekymringsmelding ja, men jeg er lærer da...

Jeg ville nok ikke gjort det basert på et innlegg herfra, men hadde nok gjort det om det hadde vært en unge jeg vet av/ kjenner ja... Men man skal være fryktelig forsiktig....

Skrevet

Ja, det er jo sant...

Burde kanskje høre mer... Vil ikke nevne hvor jeg så det innlegget, og når. Personen sliter nok som hun gjør tenker jeg... Men ble bare så bekymret...

Skrevet

Jeg har kontaktet barnevernet en gang. En tidligere leieboer som stadig skrek til ungen, ting som jeg ikke vil skrive ned engang...Og ungen luktet urin, så alltid ustellt ut, kom stadig til oss for å spise mat fordi mamma ikke ville gi henne spise. I samme slitte, skitne tøyet hver dag. Og jeg når jeg sier at ungen luktet, så mener jeg at når vi tok henne inn for å leke med min datter så var det så ille at jeg nesten brakk meg. Når hun i tillegg dukket opp med svær blåveis og sa at mamma slo henne, måten hun sa det på og hele oppførselen til ungen over litt tid var nok til at jeg kontaktet BV.

Fik da beskjed om at de allrede var inne i bildet, senere ble hun fratatt omsorgen for henne.

Før jeg kontaktet BV så tok jeg en prat med moren, men så ikke ut som hun brydde seg noe særlig. Så jeg valgte å ringe inn, under fullt navn.

Men mener at man må være ganske sikker før man kontakter BV.

Skrevet

Du får følge litt med og se om vedkommende legger ut flere innlegg som gjør deg bekymret. Da er det viktig at du stiller vedkommende spørsmål som kan belyse saken ytterligere og ikke konfrontere med påstander som gjør at vedkommende trekker seg helt ut.

Og det er bare fint med folk som bryr seg :-)

Skrevet

Hmm Da er jeg nok ikke kvalifisert til og ta kontakt enda hverfall... Kanskje jeg skal kontakte moderator, så kan de gå videre. Tror ikke personen hadde profil.

Skrevet

Har lagt inn bekymringsmelding på en tidligere nabo en gang. Men da var jeg så sinnsykt sikker.

Skrevet

Ja gjennom politiet. Så politiet gjorde det for meg.

Gammel nabo, drakk hele tiden, drev og kastet rundt på ungen(3år), en hel gjeng når di var drita.

Hun gikk til fysisk angrep på meg når vi spurte om dem kunne roe seg ned, fordi vi skulle på jobb.

Sjenka nevøen på 13, og niesa på 15 dritings når hun skulle være barnevakt, off.

Skrevet

jada, to ganger, til en nabo og faktisk til kusina mi. Sistnevnte fikk hjelp til å håndtere morsrollen bedre, og det gikk kjempefint. Naboen mistet heldigvis omsorgsretten til sine barn (vold og rus).

Men å melde noe utfra innlegg her inne vet jeg ikke om jeg hadde villet gjort. Hadde det vært ekstremt hadde jeg kanskje sendt en mail til moderator og evt bedt dem se på saken?

Skrevet

Har meldt fra èn gang, to små (2 og 4 år) som ble dratt med på en fest jeg var sjåfør for. Pappan kom kjørende, dritings, med ungene løse i bilen. Mamman bare lo, og ble glad for å se pappan, brydde seg ikke med at ungene var med. Så jeg tok med ungene (hadde heldigvis barnefri selv) hjem og kontaktet barneværnet. Syke, syke opplegg: jeg måtte ha ungene i over ett døgn, visste ikke hva de het en gang, fordi BV ikke hadde noen til å ta de. Til slutt fant vi ut hvem som var besteforeldrene på den ene siden og fikk kontaktet dem.

Har også vært på nippet å ta kontakt pga noe jeg har kommet over her inne. Men man har veldig lite å gå på når folk kan skrive under hvilket som helst nick, og fortsatt være "anonym".

Skrevet

Ja det er det vet du... Kommer liksom ikke så langt, og nicket kan jo bare benekte alt også.

Men msk kan være no skikkelig monstre altså, også med små barn.

Skrevet

Ikke BV, men har meldt inn flere saker til moderator her inne, der jeg feks kommer over innlegg der personer sier de ikke orker mer av livet sitt (vurderer selvmord) o.l

Jeg skriver bare til moderator at jeg er bekymret over en sak og legger ved linken. Siri eller moderator har alltid takket for linkene pr mail, og sier de skal ta kontakt med vedkommende, så blir linkene slettet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...