-Petrine- Skrevet 17. juli 2007 #1 Skrevet 17. juli 2007 Hva bruker dere evt når dere får anfall? Jeg gruer meg til å være uten Zomig og Imigran jeg..Og lar dere være å ta medisin når dere ikke vet om dere er gravid enda?
Gjest Skrevet 17. juli 2007 #2 Skrevet 17. juli 2007 hei petrine,æ har hatt migrene i mange år. men æ tar itj nå medisin mot d,likaste medisin du kan ta mot migrene e å gå å legg dæ på et kaldt soverom...der d e mørkt,utn lys å lyd. sova 1-2 tima så e du kvitt migrena:) d bruke æ å gjør,men d e itj bestandi lik enkelt d vet æ men hvis æ må ta nå så tar æ pinex forte,d har æ fått beskjed av legen min at æ kan ta p.g.a andre sykdommen min! fungere helt fint:)
to herlige karer + baby 7.3.12 Skrevet 17. juli 2007 #3 Skrevet 17. juli 2007 Har også hatt migrene i veldig mange år, men da vi bestemte oss for å bli gravid sluttet jeg med all migrenemedisin. Har tydd til paracet. Ikke alltid de funker men men. . . synes det er viktig å unngå medisiner som kan være skadelig for fosteret. All paracetamol skal gå greit. Etter en stund ble jeg gravid og sønnen vår er nå 20 mnd, og jeg har ikke brukt annet enn paracet hele denne tiden. Er i åttende uke med vårt andre barn nå. Har vært heldig med at jeg ikke har vært like mye plaget med migrene under svangerskapet, ser ut som det skal bli bedre denne gangen også. Håper du får det likedan Et alternativ til medisiner er jo akupunktur. Har ikke prøvd det selv altså, men har hørt at det skal være effektivt
-Petrine- Skrevet 17. juli 2007 Forfatter #4 Skrevet 17. juli 2007 Takk for svar Jeg var ille plaget med migrene 1 trimester av forrige svangerskap og gruer meg derfor litt til å bli gravid. Verken Paracet, Ibux eller Paralgin Forte har effekt hos meg, så jeg kan gjerne være plaget i tre dager. Akupunktør har jeg prøvd med god effekt, så det kommer jeg til å ty til om det blir likt i neste svangerskap. Har ellers aldri vært så bra i migrenen som da jeg var ferdig med 1 trimester og så lenge jeg ammet. Migrenen kom tilbake med en gang jeg sluttet å amme. Var det slik hos dere også? Imigran (sumatriptaner) er på tur til å bli godkjent for gravide sa nevrologen min, men vet ikke om dette gjelder enda, så jeg tørr ikke ta sjanser.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå