wirre;o) Skrevet 17. juli 2007 #1 Skrevet 17. juli 2007 noen som vet noe om barnesykdommer? hun har ikke feber, men er mere sutrete enn vanlig og prikkene blir ikke borte om hun får ligge naken ... slik jeg har gjort når det har vært varmeutslett... prikkene er oppå ett rødt utslett liksom... ringt hs men det er feriestengt. legene har fridag, og vi henvises til legevakten i kveld om det ikke er ø-hjelp. og ja.. det har vært slik siden lørdag wirre
solastråler Skrevet 17. juli 2007 #2 Skrevet 17. juli 2007 Dattra mi hadde det slik hun også, jeg trodde d var varmeutslett, men d gikk ikke bort. Og så begynt d og klø og hun ble sint, hun hadde mest i nakken. Jeg gikk over til kun hvite bomulls bodyer. Smurte henne med eksemsalve (locoid) Du kan få kjøpt en mildere krem uten respet som heter mildison. Så smurte jeg henne morgen og kveld i 3 dager + vanlig fuktighetskrem. Da var det borte. Det viste seg at hun ikke tålte ull bodyer. Min eldste sønn tåler helle ikke ren ull pga atopisk eksem. Jeg sysn d var litt rart at hun kun fikk d på ryggen siden hun har jo ull på magen, men d var ryggen hun lå på så derfor ble ullen trykket mot kroppen. Jeg testet om det kunne være ulla som gjorde at hun fikk utslett så når jeg hadde på henne ull når utslette var borte så boblet ryggen hennes ut igjen. Vi har ikke brukt ull siden. Tenkt jeg skulle prøve igjen til høsten og se om hun reagere da! Ull er jo så gått og bruke! Men ren bomull er best og bruke når man har utslett, helt hvit farge.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå