Anonym bruker Skrevet 17. juli 2007 #1 Skrevet 17. juli 2007 Hun er varm og har 38,5-39 i feber. Litt grinete og hostete. Hvor lenge venter dere? Hun er forresten straks 4 mnd.
Anonym bruker Skrevet 17. juli 2007 #3 Skrevet 17. juli 2007 http://www.dinbaby.com/dinbaby_site/innhold/tema/f_rstehjelp/feber
Bea80 & Gullgutten Skrevet 17. juli 2007 #4 Skrevet 17. juli 2007 Jeg har gitt paracet 1 gang til gullet og da hadde gutten 38,2 (etter sprøyten) Jeg ville gitt nå jeg, spes hvis det nermer seg 39.
nutri Skrevet 17. juli 2007 #5 Skrevet 17. juli 2007 Ville gitt siden hun er litt i ulage når hun nå har feber. Jeg ga også etter vaksinen da han var veldig sutrete, altså ikke sitt normale selv, og hadde bittelitt feber.
Gjest Skrevet 17. juli 2007 #6 Skrevet 17. juli 2007 Jeg pleier å se det an på almenntilstanden, hvis den er nedsatt eller det virker som om de har ubehag eller smerte, så får de. Eller hvis de ikke får sove. Gir også hvis temperaturen overstiger 39, pga fare for feberkrampe eller forverring i tilstanden. Ellers prøver jeg å la feberen gjøre "jobben sin", mens jeg følger ekstra med, har på lite klær og prøver å gi ekstra væske. Jeg er sykepleier, så er vant til å basere på observasjoner, heller enn å følge hva termometeret viser. Men som sagt: over 39 pleier jeg alltid å gi... God bedring!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå