Gå til innhold

tillab *og lille Embla*

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, jeg så du hadde et innlegg der du fortalte at du hadde eget firma og jobber som gjeldsrådgiver.. det hørtes så spennende ut :) kan du fortelle meg litt om hvordan det fungerer? går hjulene rundt økonomisk?? jeg har bakgrunn fra både jus og finans og har lyst å starte eget og så så dette så kjekt ut :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har sendt deg pm. (hilsen anonym fra den andre tråden)

Skrevet

Jeg har annen fulltidsjobb og gjør det stort sett gratis for venner, kjente og venners venner.

Firmaet er et enmannsforetak jeg har opprettet for å ha et orgnummer å vise til når jeg samtaler med kreditorer.

Det som er bakdelen er jo at de foretakene som i dag jobber med gjeldsrådgivning/forhandling er så innmari store og har bla kontakter innen bank/finans og kan bistå med refinansiering til tross for betalingsanmerkninger etc, noe jeg ikke kan bidra med. Og som privat foretak så har jeg jo heller ingen gjennomslagskraft ovenfor feks Kemneren når det gjelder gjeldsordninger, for de skal jo gjerne gå gjennom kommunal rådgiver.

Men utover det, mulighetene er enorme, det er utrolig mange som trenger litt rådgivning på hvordan de skal få hjulene til å gå rundt, eller hvordan de skal komme seg på beina, satsene er jo også gode, det er (dessverre for debitorene) et veldig høyt nivå på satsene, så man kan tjene gode penger om man har hjerte til det, eller faktisk er så god at man får ordnet så de har nok til å betale deg i tillegg til alt de skylder:p

Anbefaler at du titter litt i "gjeldsforhandling for dummies" type bøker, de har mange gode tips!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...