Anja83 Skrevet 17. juli 2007 #1 Skrevet 17. juli 2007 Noen som har erfaringer med korte sykluser etter pilleslutt?? Leser bare om lange sykluser her. De to siste gangene har jeg fått mensen på dag 14 og i dag kom den igjen på dag 18.. Rekker jeg å ha eggløsning noen gang da? Veldig frustrerende dette her. Akkurat i det jeg forventer eggløsning, begynner jeg å blø istedenfor.
Anja83 Skrevet 17. juli 2007 Forfatter #2 Skrevet 17. juli 2007 Dytter denne litt opp i håp om et svar :-)
endelig_mamma♥ Skrevet 17. juli 2007 #3 Skrevet 17. juli 2007 Etter nesten 1 år uten p-piller, begynte mensen min å tulle seg. Des-06: 5.des og 18 des. fikk eg mens, Jan-07: 8.jan og 27.jan, Mars-07: 6.mars og 24.mars.. Eg har nett fått diagnosen PCO av gyn.spes (blei henvist til gyn.spes etter å ha vært hos fastlegen i mars, kom til i juni).. Har du vært på GU? Innvendig UL?
Anja83 Skrevet 17. juli 2007 Forfatter #4 Skrevet 17. juli 2007 Takk for svar! Nei, har ikke vært hos gynekolog denne gangen ennå, men har ei jente på 6 år fra før av, og da ble jeg gravid med en gang uten at det var planlagt. Men da gikk jeg ikke på piller heller.. Hva er PCO? Er et av tegnene på det at man har korte sykluser?
endelig_mamma♥ Skrevet 17. juli 2007 #5 Skrevet 17. juli 2007 PCO står for poly cystisk ovarier, finnes forskjellige typer av syndromet. Eg har ein light-versjon! Eg veit ikkje om korte syklusar kan vær et symptom på det, men korte syklusar, under 20dg, tyder på ingen EL. I alle fall var det sånn for meg. Men det beste for deg er nok å gå til ein lege, og få snakke med h*n. Og evt. få en GU eller innvendig UL, alt etter ka dåke blir enige om:) Syklusen min var jo stabil med piller, og i over eit halvt år etter pilleslutt, men så begynte det og klusse seg.. *irriterande*
Miss Misantrop Skrevet 17. juli 2007 #6 Skrevet 17. juli 2007 Du rekker nok å ha eggløsning. En syklus der du ikke har eggløsning er som oftest lengre en en ordinær syklus. Men dette betyr ikke at du vil ha lett for å bli gravid på denne type kort syklus. Alle sykluser på under 22 dager regnes som et hinder for graviditet. Det kan helt klart være at du kan ha cyster på egglederne eller overkapsling, men når det er sagt må du forvente at det kan ta opp til 6 mnd. og stabilisere syklus etter p pille bruk. Lykke til.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå