AnnCoglillepinky=) Skrevet 17. juli 2007 #1 Skrevet 17. juli 2007 Har en sønn på 17 dager, og vi har endelig kommet ordentlig i gang med ammingen. Det eneste problemet er at jeg lekker så fryktelig! Det lekker fra det brystet jeg ikke ammer fra, og blir en del klin i begynnelsen hvis han tar små sugetak før han setter ordentlig i gang. Prøvde først å samle opp i en skål, men leste at det bare ville provosere til mer lekking, og at man heller burde prøve å holde igjen med håndflaten. Det med å holde igjen hjelper delvis, men det hender jo at jeg må slippe da! Og noen ganger må småen ta seg en liten pause, ettersom melka kommer så fort og da står spruten i flere sekunder. Ikke meninga og klage altså... Er jo veldig glad for at jeg har mye melk, og at den ikke er vanskelig å få ut. Men det blir litt slitsom med alt det klinet. Dessuten er det vanskelig å reise bort, når alt blir vått når jeg skal gi ham mat. Noen andre som har hatt dette problemet? Lekker det mindre etterhvert? Hva har dere lagt i BHn for å holde dere tørre? Også... Jeg skulle gjerne ha pumpet meg, for jeg trenger et lite lager til jeg begynner på skolen. Betyr det at jeg bare kommer til å lekke større mengder? Er gangske avhengig av å ha litt melk stående...Og hvordan gjør man når man skal pumpe? Hvor ofte? Og når? Etter han har spist? Ble litt langt det her, men håper noen kan svare
Expat Skrevet 17. juli 2007 #2 Skrevet 17. juli 2007 Kjøp noen billige nyfødtbleier (ikke pampers og de andre med kuler inni), klipp dem i to og bruk som innlegg! Lidl-bleier burde egne seg. Lekkinga gir seg etterhvert, heldigvis. Chicco sine innlegg (apotek) skal være veldig bra, selv om de er dyrere da. Du komemr sikkert til å ha kjempelett for å pumpe. Det betyr lite for lekkingen!
jubaloooo med to stk Skrevet 17. juli 2007 #4 Skrevet 17. juli 2007 jeg lakk veldig mye i begynnelsen. brukte bare ullinnlegg, men det rant jo bare igjennom så helt håpløst. fant så fram til NUK-ammeinnlegg på babyforrestning (de er litt dyre, 24stk til 89kr) og de funket kjempebra. (hvis det er kaldt ute har jeg slike innerst og ull utenpå) .etter at melken stabiliserte seg (etter noen uker stund) gikk jeg over til coop sine ammeinnlegg som koster 30kr for 50stk. syns de funker kjempebra for meg nå.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå