Gå til innhold

Smerter i hender


ella77

Anbefalte innlegg

Har i det siste våknet om natten med veldig verking og lammelser i hendene. Om dagen merker jeg ikke så mye til dette, men det er vondt når jeg knytter hendene. Noen andre som har opplevd det? Håper det har noe med for mye vann i kroppen og går over etter graviditeten...?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Snakk med lege eller JM om dette. Jeg er litt nummen i fingertuppene, og det har med vann i kroppen og press på nerver å gjøre. Man skal visst holde litt øye med akkurat dette problemet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan høres ut som du har fått "Carpal tunnel syndrome" : når nervus medianus (den midterste nerven til hånden) blir avklemt ved håndleddet. Det er ikke farlig, men kan være så plagsomt at noen tar en liten operasjon for å ta vekk trykket på nerven. Det er ganske vanlig hos gravide pga vann i kroppen som gir hevelser og ekstra trykk, men nesten alle blir kvitt plagene etter at de har født. Det er typisk at plagene er verst om natten, mange synes det hjelper å "riste løs" armen/hånden når de våkner av plager om natten, evt. å massere litt over håndleddet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har våknet med "stive fingre" i det siste. Kjennes som om leddene i fingrene har stivnet helt i løpet av natten... Ikke tenkt så mye mer over det, siden det fort forsvinner igjen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er opererert for carpal tunell syndrom i begge håndledda...og er under graviditeten hoven,stiv og nummen og dovner og dette er pga vann i kroppen...de trykker på de samme nervene.er ikke problemet borte etter fødsel bør du få det sjekket av en nevrolog:)men jeg tror du kan ta det helt med ro:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg opplever dette...og grunnen er vannansamling, helvelser. Det påvirker ledd. Du må bare knytte hånden og strekke og bøye på fingerene...pumpe. Det hjelper noe i tillegg til å drikke mye vann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har det samme selv og det har engstet meg. Tenkt på blodpropp da den ene armen har vært veldig vond og smertefull fra albuen og helt ut i fingertuppene. Dette er værst om natten og jeg kjenner tendensen om kveldene. Har tenkt det har med vannannsamling å gjøre og tenker at det vil gå over etter fødselen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ut på tur

Jeg har hatt dette lenge. Har egentlig ikke tenkt så mye på det. Har vonde hender og vonde føtter og så har jeg bare vært glad for at jeg ikke har hatt behov for støttestrømper osv.

 

for meg hjelper det best er å bevege hendene og fingerne.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøver å pumpe og massere den armen/hånden som er værst, men det hjelper ikke. Den blir verre og verre for hver dag. Ser ikke mer hoven ut, men er vanvittig nummen og prikken i hendene helt ut i fingrene. Kjennes ut som hånden konstant sover. Prøver å sitte med den værste armen høyere og, men ingen effekt. Veldig ekkelt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...