Gå til innhold

Har lurt meg selv til å glede meg til fødselen..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har slitt med angst etter forrige fødsel, og fått oppfølging på sykehuset denne gangen. De har vært kjempe snille og omsorgsfulle med meg og jeg føler meg trygg på å bli tatt godt vare på denne gangen... Jordmor spurte på mitt siste samtal om ting begynte å se lysere ut og om jeg gledet meg til fødselen.. ja sa jeg med en gang..

Så kom jeg hjem og begynnte å tenke på hva det er jeg faktisk skal igjennom igjen og jeg merket da at jeg tørr ikke tenke tanken engang.. jeg har skyvet alt bort og ikke tenkt på det.. dermed har jeg trodd angsten har blitt bedre.. har hatt så veldig mye andre ting å tenke på med familieproblemer og vondter.. så har faktisk ikke bearbeidet angsten noenting tror jeg... bare skyvet den bort.

Nå kjenner jeg at jeg blir redd når jeg tenker på at jeg skal igjennom en fødsel.. såpass redd at jeg ikke tørr si det til noen heller.. later som om jeg gleder meg.. når jeg egentlig tenker at jeg ikke vil føde i det heletatt..

Huff føler meg svak og tragisk nå.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Høres helt naturlig ut. Jeg har også sagt til alle at jeg ikke gruer meg, -har ikke tenkt noe særlig over det. Begynte å tenke litt her om dagen, når noen ordentlige kynnere begynte. Men er kommet til at uansett hvor vondt det kan gjøre så;

1) Det går over

2) Resultatet er vel verdt å ha vondt for!

3) Kroppen er tilpasset til denne jobben, over tusener av år med evolusjon, så det er untaksvis at ting ikke går som det skal.

Husk at du kommer til å ha et team av folk rundt deg som vil det beste for deg og den lille!

Skrevet

Ja jeg vet de kommer til å ta godt vare på meg.. jeg vet ikke helt hvor tankene kommer fra.. men vil tro de har ligget i underbevistheten min heletiden.. og at det er følelsene fra forrige fødsel som dukker opp.. jeg må virkelig konsentrere meg om jeg skal klare å tenke på hva en fødsel går ut på...for jeg har fortrengt alt sammen.. huff.. trist å føle slik 16 dager før termin.

Skrevet

Du, vet du, jeg har det litt på samme måte (jeg har bare ikke født før) menjeg har trodd jeg har gledet meg til fødselen, men i natt så drømte jeg at jeg hadde så vondt, ingen kunne hjelpe meg og jeg sprakk og revnet...

Var helt forferdelig, jeg har termin bare 5 dager etter deg så vi er rimelig i samme "modus" kan du si :)

Men nå gleder jeg meg ikke til fødsel, bare så redd for alt som er vondt, jeg gleder meg selvfølgelig til å få jenta mi på brystet osv...men ikke den delen som kommer før det lissom...

Skrevet

Ja vi tenker nok litt likt da skjønner jeg..

Jeg gleder meg helt sykt til at lillebror er ute og vi vil være i lykkerus.. det er ventetiden før som er så vond nå synes jeg, fordi jeg tenker på en annen måte enn før forrige fødsel.

(kan nevne et jeg hadde en traumatisk fødsel sist, og det gnager meg mye selv om jeg har fått garantier fra sykehuset om bedre oppfølging denne gangen)

Skrevet

Ja, jeg har lest engang om denne psycho jordmora osv...det må være noe av det verste som kan skje mener nå jeg.

Men v kommer nok gjennom det skal du se :) Blir spennede å se hvem av oss som får først, så lenge terminen vår er så tett :)

Skrevet

ja det blir kjempe spennende.. bobobaby har termin samme dag som meg også... hehe.. og vi er sladrevenner... hihi kanskjevi liggerpå føden samtidlig... hehe.. jeg har noen sladrevenner til så når det setter igang så skal jeg ihvertfall få opplyst alle koselige damer på bim;)

det nærmer seg nå.. og vi gleder oss til å få se lillebror..

Skrevet

Har vært borte i mange dager nå og ikke hatt tilgang til datan.

Huff jeg hadde håpet du skulle slippe og føle angst denne gangen.

Det er så synd at ikke alle klarer å glede seg til å føde.Jeg gledet meg villt og fikk nok en flott fødsel av den grunn (og at det gikk så fort)

Men håper maseriene har hatt samme effekt på deg som de hadde på meg.

Måtte det gå fort og utrolig greit for deg også vennen:)

Skrevet

eg syns der er tøff som blir gravid igjen.. er mange som ikke tørr å få flere unger pga. en vond fødselsopplevelse...

nå håper eg at du får en vakker opplevelse som du kan tenke tilbake til. :)

men et lite spm.. korfor ber du ikke om el får ta keisersnitt? vis du vil det da?

:)

Skrevet

Hei vennen.

På en måte gleder jeg meg veldig masse til det setter igang.. men så kommer jeg på at jeg ikke har tenkt på hva som faktisk skjer under en fødsel.. og jeg er livredd for å bli overkjørt igjen.. huff.. men men det skjer uansett... tror jeg må prøve å tenke mer på det for å ikke klikke fullstendig når det plutselig setter igang.

Skrevet

Huff....det viktigste du kan gjøre er å puste....pust..pust...pust...Som om du var en hval!!!!!!!!!Da jobber du med riene og ikke mot dem.Er skjelden de overkjører en fødene...men det hender desverre av og til...Hadde jeg kunnet skulle jeg vært der for deg hele veien...men skal tenke hardt på deg når du er igang:)

Bare husk!!!!!!!! PUST!!!!!

:o)

Skrevet

Jeg ønsker egentlig ikke ks... derfor jeg har gått til samtaler på sykehuset for å få bearbeide forrige fødsel.. og jeg var fast bestemt på å få et nytt og bedre syn på det å føde..

Er nå de siste 2 ukene at jeg har oppdaget at jeg egentlig gruer meg og er livredd for hele fødselen allikevel... hadde en lege spurt meg nå, hadde jeg sagt ja ja ja til ks... men jeg vil så gjerne få en flott normal fødsel... derfor vil jeg ikke snakke med sykehuset om det heller... for jeg vet at om jeg får tilbudet om ks,så sier jeg ja... når jeg egentlig ikke vil på en måte.

Ble rotete dette men håper du forstår meg.

Skrevet

hehe ja puste som en hval.. der fikk du sagt det snuppa... når folk har spurt meg om hvordan jeg føler meg nå så har jeg svart: som en strandet hval... hahaha.

Skrevet

Hehehehehe:)......Jah huff er ingen god følelse det nå på slutten...Men en ting er helt,helt sikkert....å puste hjelper skikkelig!!!!!!!

Skrevet

ja. forstår :)

ks er jo ikke det beste valget.

men eg tenkte at kansje det er bedre enn om du skal "motarbeide" kroppen, og siden du har føde angst.

Tenker ogso sllik at om du ikke blir "fornøyd" med denne fødselen heller, so kan det hende du får en vond barseltid..

huff.. so negativ eg var da.. men håpe du forstår kva eg meiner.. :)

en fødsel er ikke en dans på roser uansett..

men har hørt at 2 gongsfødende er mer våkne under en fødsel. altso de tørr å kreve mer og si hva de vil ha, fordi de vet kva som hjelper og ikke hjelper liksom..

so tenker du ikke blir overkjørt på noen måter.

-og spes siden du får jordmødre som vet om deg.

Skrevet

ja det er det jeg fokuserer på... at nå vet jeg å sette krav.. jeg vet hva som foregår... så jeg må bare fortsette å fokusere på det.. hele avdelingen er klar over min situasjon og overlegen har skrevet brev til meg med beklagelse og garanti om å rette opp i inntrykket jeg fikk fra forrige fødsel.. han har også lovet å være tilstede under min fødsel uansett om han er på vakt eller ikke. Det har hjelp meg enormt, for han kjenner jeg litt til fra før.. og stoler 200% på han. Han kom til min forrige fødsel helt på slutten fordi lillegutt satt fast.. og når jeg så han kom inn i rommet så løsnet all spenning seg og jeg klarte først da "føde" etter å ha jobet med den forbanna jordmora i mange timer.

Skrevet

so bra! :)

tenker du kommer til å skrive den solskinshistoria her på bim etter du har født. -som vi andre bare kan drømme om..

Skrevet

Huff så trgisk da.....Synd det skal gå sånn søsken mlm.Håper det ordner seg for deg snart...Du får bare drite i henne og heller fokusere på fødselen du har forran deg.

Skrevet

har lagt deg til:)

Skrevet

hehe håper det ihvertfall. er bare 16 dager til termin.. og jeg blir satt igang den 15 august om ingenting har skjedd innen den tid.. så jeg er 2 barns mamma senest 15 august da. hehe.

Jeg tror selv at jeg føder rundt den 8-9 august... er blitt spådd å føde den 3 august... og legene mener jeg skulle ha født allerede så... hehe.

bare å vente å se.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...