Gå til innhold

Hva ville dere gjort? Ang slutte med bleie

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har "begynt" å slutte med bleie nå fordi tulla selv ønsker å bruke truse. Det er jo selvfølgelig kjempe flott, men synes hun har litt for mange uhell. Hun spør etter bleie når hun skal bæsje, men noen ganger skjer det i trusa. Hun sier også stort sett fra når hun må tisse og tisser da på do, men av og til tisser hun i buksa. Hun har ikke uhell hver dag, men kanskje ca annenhver dag.

Virker jo ikke som hun er helt klart til å slutte med bleie, men siden hun selv ønsker å bruke truse har jeg jo ikke lyst til å tvinge henne til å bruke bleie heller.

Hva ville dere gjort, fortsatt med trusetrening eller fortsatt med bleie litt til?

Hun blir 3 år i september.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville nok tenkt videre på trusetrening siden hun virker interressert i å slutte med bleien. Min sønn er 3,5 år og har vært ren 2 mnd ca og det går veldig fint. han bruker enda bleie på natten da men det blir etterhvert.

Det vi gjorde da han var interressert i å slutte med bleie og heller ville ha truse var at vi sa "tisser du på do så får du Klistermerke" (vi har 5 merker i dette tilfelle, ellers 3 merker om det gjelder andreting) Når Han hadde fått 5 merker fikk han en pakke. (pris teller ikke, han ble glad for mellom 20-50 kr han) Det er viktig å si til barnet at det får pakke etter at dem har fått så så mange merker ;)

Han hadde jo selvfølgelig ulykker og da skiftet jeg bare å sa :" det gårbedre neste gang, men om du kjenner du må på do så spring i full fart" .

Det er også lurt å spørre barnet noen ganger innimellom om det må på do, eller om når du føler det går lang tid til dotid så kan du ta med den lille på doen bare for å se om det må tisse ;)

Vet ikke om barnet ditt har tisset i sinne eller trass ?

Det har vi opplevd å vi hadde metode for det også heh. Etter det sluttet han helt med å tisse i sinne/trass.

Skrevet

Akkurat slik hadde vi det for 6 mnd siden. Hun var ikke klar men veldig motivert. Etterhvert ville hun ha bleie igjen og jeg lot henne styre som hun ville uten å mase. Nå er hun tørr, helt på egenhånd og uten mas og belønninger.

Skrevet

Jenta mi hadde noe av det samme. Var usikker på om hun ikke kunne styre det selv eller om hun rett og slett ikke "gadd" å gå på do.

Hun fikk selv være med å shoppe truser, tenkte at det da var lettere å unngå at hun tisset i dem, at de da var "hennes". Det funket bra.

Hun har vært tørr siden hun var 2.5 år , men da hun var 3 begynte hun plutselig å tisse på seg igjen, mye trolig for å "straffe" oss og for å få oppmerksomhet. Vi sa da at om hun tisset på seg( med unntak av klare uhell selvfølgelig) så ble det bleie. Måtte bruke bleie en dag så var det slutt på tissing i trusa.

Lykke til

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...