Snappie Skrevet 17. juli 2007 #1 Skrevet 17. juli 2007 Er det noen som vet hvor vanlig det er å gå over termindato for førstegangsfødende?
Gjest Skrevet 17. juli 2007 #2 Skrevet 17. juli 2007 Hentet fra: http://www.legeforeningen.no/asset/26124/1/26124_1.pdf "Risikofaktorer Hvis fosteret er en gutt, hvis mor er førstegangsfødende eller over 35 år, er det større risiko for at svangerskapet blir overtidig [3, 4] (Nivå III). Hvis en kvinne har hatt ett overtidig svangerskap, har hun økt risiko for at det samme skal skje i senere svangerskap [5] (Nivå III)." Dette gjelder jo "ekte" overtid. Jeg gikk 9 dager over termin. Men vet om flere som har fått førstemann før termin.
teila Skrevet 17. juli 2007 #3 Skrevet 17. juli 2007 shit, jeg er 36 år, førstegangsfødende og venter gutt.. Og moren min ble satt igang med meg fordi hun gikk så lenge over tiden. Lurer på hva oddsen for overtid er da.. :-/
julisol Skrevet 17. juli 2007 #4 Skrevet 17. juli 2007 Min jordmor sa at gjennomsnittet hos førstegangsfødende er 4 dager over termindatoen.
Genusa&Andreas3mnd Skrevet 17. juli 2007 #5 Skrevet 17. juli 2007 Jeg spurte om dette tidligere og fikk til svar at fra uken fosterne er levedyktige så fødes det omtrent 55 % før termin, 5 % på termin og 40 % etter termin... Håper jo besatt at jeg er blandt de før eller på termin )
Mulan - Og to søte trollunger! Skrevet 17. juli 2007 #6 Skrevet 17. juli 2007 Er det så mange prosent som er før tiden assa? Jøsses, da er det jo håp! Og kanskje ennå mer håp ettersom jeg er andregangs... selvom jeg gikk 4 dager over sist, og venter gutt denne gangen.. rart kjønnet skal ha noe å si? hmmm...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå