Gå til innhold

Beregning av alderen til babyen i måneder.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har ei venninne som regner helt rart. Denne måneden var babyen blitt 5 måneder 10 dager før fødselsdatoen. Hvordan er det hun regner egenlig? Og den rette måten er vel fra fødselsdatoen til den samme datoen neste måned?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

regner sikkert 4 uker fra den uke dagen barnet er født = 1 mnd. høres veldig rart ut da...skal hun liksom feire 1 årsdagen lenge før dagen da? hehe.. sikkert litt ammetåke inni bildet.. hva med å opplyse henne?

Skrevet

yja, når ungen er nærmere 5 mnd enn fire vil jeg vel være litt enig med henne at 5 mnd er mer "riktig" å si enn 4... Blir vel mer og mer sånn jo eldre ungene blir, min på 14 mnd og et par uker kaller jeg gjerne 15 mnd dersom noen spør. Eller "snart 15 mnd" eller noe. Vi tenker sikkert forskjellig om dette også, men JEG synes ikke det var rart :-)

Skrevet

Har prøvd, men kommer ikke helt gjennom. Men skal prøve igjen, det er jo helt rar regning.

Skrevet

jeg sier alltid snart 21 mnd feks. aldri 21 mnd før hun er det.. men jaja, vi er no forskjellige :)

og 10 dager før er jo litt tidlig å si 5 mnd da..

Skrevet

Hun sa at "idag er xxx blitt 5 måneder".

Skrevet

men hva med å spørre henne om hun regner fra dato til dato eller fra føde dagen og 4 uker frem i tid?

Skrevet

Ja da blir det jo litt anderledes.

Kanskje hun teller mnd. fra termindato da? Eller kanskje hun blander med uker. Uansett gjør det vel ingenting?

Ville ikke hengt meg opp i det hvis jeg var deg i alle fall :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...