Gå til innhold

August mammaer HAR DERE...............


barnigjen:) mor til 2

Anbefalte innlegg

Har dere alt klart?

som:

Pakket Sykehus bagen?

Satt fram stelleboret?

Vasket klærene til babyen?

Satt opp senga/vogga?

Alle innkjøp ferdige?

osv?

 

Jeg har ikke det, bagen er ikke klar, senga/vogga er ikke klar, og vi har ikke kjøpt vogn enda.. Men det andre er klart...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja nå er alt stort sett klart, bare et par små ting som mangler i bagen..:o) Har kjøpt litt sånn her & der, og nå ser det ut til at det meste er på plass. Deilig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har det meste klart! Vogn, bilsete, stellebord ol har stått klar til bruk en stund. Og baby-klærne er vasket, strøket og lagt på plass. Men har ikke pakket sykehus bagen eller redd opp sengen ennå. Blir vel gjort i løpet av de nærmeste dagene, tenker jeg. Har termin 11. aug, men har på følelsen at det kan skje noe før. Og liker å ha alt under kontroll!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vasket noen klær, har stellebord, har bestillt ny madrass til vogna men ikke satt sammen vogga ennå.

Føler meg halveis klar, har tenkt ut hva jeg skal ha i sykehusbagen.....

Har 18 dager igjen til termin :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har ikke bagen klar i det heletatt, og ikke tenkt på hva jeg skal ha i den engang. har fått vong og krybbe i hus, men mangler å vakse sengetøy og lignende. har kjøpt litt her og litt der, så må gå over og se hva jeg faktisk har av klær osv, og vaske det...

 

dessuten kom jeg itl å tenke på noe her om dagen.. jeg har faktisk ikke noe å ha klærne til den lille i:P det og må jeg få fikset vet jeg...

 

så her er vel mest småplukk igjen, håper jeg. for gubben har revet hele badet nesten, for måtte renovere det pga fukt, så har mer enn nok å tenke på der...

 

glad jeg har 31 dager til termin nå, pga stresset. begynner åb li stresset, men har full tro på at vi får alt klart=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er alt klart, det er bare for nurket å melde sin ankomst :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

her er alt klart. har tatt fram vogn, bilsete og stellebord fra boden denne uken, og sett over at alt er som det skal og sånn. Klær er vasket og lagt i kommoden, kurven står klar på soverommet og jeg er kjempeklar til å bli mamma nå. Det eneste som mangler er å flytte vogga inn i stuen. Den står fortsatt i boden.

 

Har termin om 24 dager, og føler at alt er under kontroll. "ALLE" sier at de tror jeg føder før termin, så det gjenstår å se om de får rett. Da er det i såfall greit at alt er klappet og klart nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har pakket sykehus bagen sånn delvis

Har ikke satt opp stellebordet ennå, men har alle stelleprodukta klare

Har vasket klærna og lagt dem i kommoden til babyen

Har gjort klar senga

Har vell kjøpt alt som trengs, hentet vogn i dag:) Så nå kan den lille bare komme....

 

Vi er så nysgjerrige på det lille mirakelet i magen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

alt utenom sykehusbagen står klart hos sørbø i sandnes hehe:)...samboeren kan hente det når jeg er på sykehuset med den lille hvis vi ikke har fått det hjem....senga til den lille låner vi og er hentet hjem,men ikke montert ikke vugga hell...bilsetet er vi ikke enige om enda så ting tar tid her:)..men så lenge det meste er bestilt har jeg roen.bestiller og fødsel fødsel til fullmånen 29 juli,hehe:) flere som er med på den??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har ikke gjort noe ennå, kjøpt noen nye klær og sånn ja-men ikke vaska opp eller noe.Har 6 uker til termin og noe må jeg ha å gjøre fram til da...

Skal sies at vi har ei jente på 20 mnd, så har jo alt i hus fra før av

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det meste er klart.

 

Trillekofferten er pakket. Sekken til jenta vår er pakket.

 

Stellebordet står klart på badet, med bleier etc.

 

Klærne er vasket, de siste henger på snoren nå.

 

Vogna er oppredd og klar til bruk.

 

Alle innkjøp er gjort.

 

Mangler å re opp senga og vugga:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, har ikke satt opp en ting bortsett fra vogga som står i stua. Ingenting er vaska, senga og stellebordet er pent flatpakka og bagen er ikke pakket:) Har en mnd igjen før ks, så jeg tar det hele med ro... hehe:) Satser på at litla holder seg der hun skal til den 15....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har heller ikke alt i boks. Sengen er ikke kommet i hus, bagen ikke pakket, stellebordet ikke satt opp... rydding og oppussing på gang fortsatt. Begynner å kjenne på stress og panikk...men det skal gå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei du, har masse igjen.

Har ikke vasket klær, ikke pakket sykehusbag, har ikke ordnet stelle bord (ser ikke det som kjempe viktig heller for den delen) Mangler en del. Ammebh, brystpumpe, termometer, bleier, lotion, vaske prod til baby. etcetc, har jo ferie hehe.

 

Er det nå dere vil at jeg skal bryte sammen og hyle at jeg kommer bli verdens dårligeste mor??? lol

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, jeg henger også ganske mye etter..... Har fått det meste i hus, men har ikke pakket sykehus-bagen, vasket baby-klærne etc. Badet er fremdeles under oppussing, og Bauhaus har til og med prestert å tulle bort bestillinga vår på baderomsmøblement, så her tar ting litt lengre tid enn forventet.... Typisk, det da!! Men jeg har ikke termin før den 26. så jeg har fremdeles ganske god tid på meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei:)

 

Ja, jeg har:

 

- pakket sykehusbagen med det meste

- ikke kjøpt stellebord...vet ikke om jeg skal ha det eller bare en stellematte...

- ordnet en del klær til vesla...selv om jeg ikke føler 100% at det er ei jente inni der..

- vogn og vogge er ferdig oppredd

- har handlet inn det mest nødvendige..har igjen litt kremer/såpe/olje

 

alt har de to eldste vært med på, fått ordne og velge klær o.l, så nå gleder de seg veldig til å hilse på vesla inni der:)

 

Og jeg har begynt å lengte etter å se henne, møte henne, se om navnvalget passer til henne o.l:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hello : )

 

Har alt i hus bortsett fra bleier og vogna.. hørt at det betyr ulykke å ta den i hus før babyn kommer så den står betalt og klar til å hentes i butikken: )

Har ikke satt opp noe ennå, alt ligger i esker å ikke noe er vasket typen har ferie nå så da kan jeg få littt hjelp: )

Tenkte å rydde i skap å skuffer å vaske huset ordentlig godt å, inni skap osv.

Håper bare på å bli bedre, liggi rett ut med magesmerter og kynnere siden mandag oh fikk bekkenløsning tirsdag : ( skal på kontroll i morgen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei du!

Få noen til å hjelpe deg med vaskinga, du MÅ spare energi til fødselen vet du;)

Jeg har støv på hjernen jeg også, men så lenge det andre er i hus så er det ikke så farlig med vaskinga, selvom jeg skulle ønske det, men jeg klarer ikke bøye meg etter skurekluten!!

Så jeg skal spørre søsteren min pent om hun kan hjelpe meg med det løpet av uken, hun har jo tilbudt seg:)

 

Jenter!! få familie, venner eller samboer til å ta fatt i skurekluten, nyt og spar energi til fødselen, kos dere nå:)

 

Lykke til alle sammen. Jeg venter spent på gutten min som er satt til å komme 9.Aug, vi gleder oss masse:)

 

 

 

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.. har termin den 15.august..

 

Senga er satt opp,men ikke lagt på laken/sengetøy.

Stellebordet er oppe,men ikke klesskapet. vasket klærne og pakket det ned i plastposer for å ikke få noe dritt på de..(hihi)

Vogna er klar,den har stått ute om dagen å lufta seg(siden den er ny lukter det litt nytt og stramt)

Sykehusbagen står midt på gulvet på barnerommet halvpakka...

Eneste jeg har igjen er å kjøpe stellepute og badebalje.

Og vaske over alle gulv og litt sånn småtteri...

 

Er veldig klar for å se prinsessa vår... Gleder meg masse!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, nå er det aller meste klart.

 

Må bare få kjøpt ammepute, elsket den jeg hadde sist. (Og den har jeg selvfølgelig gitt bort)

 

Også må samboer skru opp stellebordet på badet og vi må hente kommoden til knerten.

 

Ellers står vugge og bilstol klar sammen med vogn og nesten ferdigpakket sykehusbag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt klart her, så tulla må veldig gjerne komme. Har 12 dager til termin.

 

Kosen med å re opp vugge og sprinkelsenga vil jeg ha når vi kommer hjem fra sykehuset.

 

Lykke til med forberedelsene alle sammen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har 30 dager igjen til termin, og her er det meste klart. Har igjen å re opp senga, og vaske noe babytøy og laken. Pluss kjøpe inn bleier....

Sykehusbagen er også nesten ferdig pakket, trenger å pakke ned ammebh og ammetopper.

Ellers står alt klart og venter på at knerten skal melde sin ankomst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mangler litt i beggen

stelleborde har eg ikke tenkt på en gang :P

vaska kler har eg :)

alle innkjøp er ikkje ferdige.

så det blir litt for sambo å gjøre mens eg er på føden sikkert.. trege eg :(

 

vogn å seng har vi i noen esker...

8 dager til termin å eg må handle inn mye enda!! off off..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

He he nå har jeg barn fra før så vogn stellebord, bilsete og seng er "klart" men har ikke kjøpt bleier, pakket bagen ol... Sist handlet vi på apoteket på vei hjem fra sykehuset he he pumpe, salve ol det gikk så fint så og klær hadde jeg fått masse av..... skal pakke bagen når jeg får veer, brukte 51 timer sist så jeg regner ikke med noen styrt fødsel....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ut på tur

Nei ikke alt klart.

Men det meste er i hus hvertfall.

 

Stellebordet er montert, men kommer ikke inn på badet før nødvendig vi har et mini bad.

Vogna er montert og kommet i hus

Vogga skal henges opp en av dagene for den trengs å luftes litt.

 

Bleiene er vasket, og ullbuksene strikket

Det meste av klærne er vasket.

 

Har termin om 16 dager, kommer ikke til å re opp en eneste soveplass for da støver den jo bare ned. Dersom vi ikke får familierom sånn at pappan må sove hjemme så får han re opp vogga da, om ikke så tar vi det når vi kommer hjem ;)

 

Drømte masse om baggen i natt så den bør kanskje pakkes så jeg slipper fortsette å drømme om den ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...