Gå til innhold

Så mye sutring!! 4 uker gammel jente

Anbefalte innlegg

Skrevet

Huff. Jenta vår er snart 4 uker. I det siste har hun virket så utilpass. Sutrer veldig mye når hun er våken. Og hylskriker tilsynelatende uten grunn. Kan skrike helt utrøstelig. Mest sannsynlig er det nok magen hun sliter med. Men jeg får jo ikke hjulpt henne! Sukkervann hjelper ikke.

Og hun er så utålmodig ved puppen. Før lå hun helt stille og spiste til hun var mett, nå bare kaver hun og slipper puppen i ett sett for å begynne å grine. Virker sint, og klorer meg/ drar i bhen o.l. Hva kan det være med henne? Har jeg ikke nok melk lenger?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Som om jeg skulle beskrevet det selv. Har hatt akkurat samme tendensene her i huset, og etter veiing viste det seg at babyen ikke fikk nok mat. Så her var det for lite melk, ja. Dra på helsestasjonen og vei jenta deres, så finner dere ut om du har nok. I mellomtiden kan du forsøke å legge henne til brystet så ofte som mulig, hvis du vil stimulere produksjonen. (Hjalp ikke hos meg, men kan være vel verdt et forsøk) Lykke til!:)

Skrevet

Hei!

Datteren min er osså 4 uker og vi har samme greia her. Hun sloss likssom med puppen. Tror bare det er enkelte slike dager. Synes at det mer av dette når hun har sovet lite. Kan jo være overtrøtt....?

Skrevet

Takk for svar begge to. Skal ta en tur innom helsestasjonen i dag for å veie, så får vi ta det derfra.. Kan jo være som du sier, Nilla, at det er slik enkelte dager. Men dette har vart en stund nå, og det er slitsomt for henne og oss. Hun sover mye, så jeg tror ikke det er det heller..

HI

Skrevet

Lykke til! Finner nok ut av det :-)

Skrevet

akkurat sånn har jenta mi vært fra hun var 3 uker, hun er 10 uker nå og er sånn ved hvert måltid nå utenom på natta, hun sovner ved puppen til slutt på dagen men vokner etter 10 min og bøyer seg bakover som en banan, hun klorer og kliper og er helt febrisk ved puppen, hun får nok melk foe hun vokser over gjennomsnitt. send en tekst om hva de sa til deg på helsestasjonen når du har vært der hadde vært supert.

Skrevet

vi hadde samme problemet! Min lille gutt er nå 8 uker og er en helt annen. Med oss var det ikke mangel på mat (det kan det jo være hos deg), men jeg tror han holdt på å tilpasse magen, det var mye skrik og stønn og trykking og slit. Ble faktisk anbefalt av helsesøster og legen der å gi ham en teskje biola naturell per dag i tre dager, det hjelper mot magen. Var svært skeptisk, men etter flere dager med hyl og elendighet (provde også å kutte ut melk og slike ting han kunne reagere på, ingen effekt), gav jeg biola, og hadde god effekt av det! Kanskje hør med helsesøster først. I tillegg gikk jeg til fotsoneterapi for å få sving på magen, han hadde mye vondt med luft. Men kanskje dette blir annerledes enn med jenta di? Lykke til, i hvert fall

Skrevet

vi hadde mye styr fram til 6uker. ofte var årsaken det at baby måtte opp å rape flere ganger under måltidet. men ikke sikkert det er sånn hos dere da. magen hennes og kolikken ble bedre etter seks uker, så hold ut:) av og til gav vi litt minifom, men akkurat rundt denne tida kom det advarsel fra helsetilsynet om produktet- ble advart med ukritisk bruk-, så vi stoppet opp med det og brukte minst mulig. men minifom'en funket veldig bra hos oss- den største forskjellen var at baby basjet etter hver måltid, noe som jeg tok som et tegn på at systemet kom litt igang igjen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...