Gå til innhold

Har du bygd på huset?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Me lurer på å byggje på huset, men anar ikkje kor mykje sånt kostar!! Og om me har råd.... Har allerede ca 1,4 mill i lån (inntekt tilsaman ca 650 000). Er det nokon som har bygd på, kor mykje, kor mange rom, 1 eller 2 etasjar, kor mykje kosta det ca? Bur på landet, kanskje det har noko å sei for prisane. Blir takknemleg om nokon gidd å svare :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi driver å bygger på nå.

Vi har liten gang, så vi tar ett av soverommene og slår sammen med gangen. Da må vi bytte innganspartiet til en anna del av huset.

Vi bygger på to nye soverom utenfor det gamle inngangspartiet, med veranda oppå. All byggingen foregår i 1.etg. Vi skifter ut resten av verandaen vår, bygger dobbel carport, legger stein på deler av tomta og vurderer å kjøpe inn tak som skal legges til neste år.

Dette har blitt anslått til å koste rundt 400.000 kr, kan hvertfall ikke tenke meg at det blir noe mindre... :-/

Skrevet

Har ikke bygd på,men søskenbarnet mitt driver på,og tror de har sparka avgårde en god million,men da har de gjort ganske mye ut av det.(dobbel stue,ekstra bad,større kjøkken,større + ekstra soverom...)

Prisene på material o.l er vel ganske like jevnt over landet,så det koster like mye å bygge på landet som på større steder,men tomteprisene er jo det utslagsgivende mtp pris,men det er jo ikke tomt dere skal kjøpe...

Dersom dere kan gjøre mye av arbeidet selv blir det selvsagt billigere,håndverkere er ikke gratis,desverre. Ville brukt de til ting man ikke kan gjøre selv,evt. som tar for lang tid å fixe alene,og gjort slavearbeidet selv.

Skrevet

Vi har ikke bygd på, men vi bygde om hele det gamle huset til mannen min for noen år siden. Husker ikke helt hvor mye vi brukte, men det ble dyrt! Men det var alle slags rom inkl bad og kjøkken.

Det har veldig mye å si for hvor dyrt det blir hva slags rom du skal bygge på. Soverom/stue/gang koster ikke ekstremt mye, mens bad og kjøkken koster veldig mye mer, pga kjøkkeninnredning, membran på bad osv. Man må også regne med å bruke håndverkere til badet, og til rør og elektrisk, så jo mer av sånt man har jo dyrere blir det.

Jo mer dere kan gjøre selv jo billigere blir det! :-)

Skrevet

Vi har bygd nytt inngangsparti. Så vi har fått en gang/vindfang på ca 5-6 m2. Dette kosta oss ca 40 000,- Da har vi gjort mesteparten selv og fått billig arbeidskarft pga familie.

Fliser på gulv, panel på vegger og tak og spotter.

Skrevet

Prisene rundtom kan faktisk variere ganske mye, selv om matrialen har noenlunde samme pris så tar fagfolk ganske forskjellig i pris.

Om dere kan tegne hus så vil jeg anbefale dere å tegne huset selv for å så levere tegningene til forskjellige byggfirmaer for å få fullstendig pris med arbeid å material. Det finnes flere forskjellige enkle dataprogram til å tegne hus med forstn =)

Vi bor forstn ikke i "storby" her, og etter det jeg har hørt er fagfolk her en del dyrere i motsetning til "større" plasser.

Det lønner seg å sjekke godt opp i priser, det merka vi godt da vi starta byggeprossesn.

Lykke til da =)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...