Gå til innhold

forbaskade NAV altså....

Anbefalte innlegg

Skrevet

åhhh... Har ringt de sikkert 100 ganger ang utbetaling av sykepenger for JUNI. Blir så frustrert! Og hver gang er det samme beskjeden, ja vi skal ordne det du har de om et par dager. dette har de sagt nå siden begynnelsen av JULI.

åhhhh.

så når hu dama nå sa at ja vi skal ordne det, haha... tror dere jeg tror på det?=)

*litt hormoner her*

Videoannonse
Annonse
Skrevet

kjenner til problemet. Begynte i mai og mase om utbetaling for mars og april. var inne minst en gang i uken, de klarte ikke å finne ut av problemet. var sykemeldinger som låg oppå hverandre, så det var så vanskelig.. (det er jo liksom jobben deres da!!!!!)

I slutten av mai fikk eg utbetalt.. for 3 mnd. var litt skralt i lommeboken da..

Følg godt med om du får utbetalt. og skjekk at de har gjort rett, for det klarer de heller ikke..

Hvis det ikke skjer noe, Reis til nav( hvis du ikke bor for langt unna), og mas litt mer.

Skrevet

ja det er utrolig frustrende altså... Mener at dette er en enkel sak, og skjønner ikke hva de knoter med. Begynner å bli skralt i lommeboka her og, har jo ikke fått penger siden 15 mai så.

Er VELDIG spent på hvordan de regner det ut ja, har snakket med 3 forskjellige og alle har sagt FORSKJELLIG. haha...

Fikk du feil når de utbetalte til deg? hva var feilen?

Skrevet

Jeg sleit sikkelig med nav for mange år siden. Og fikk ikke sykepenga mine... jeg troppet opp på kontoret dems, jeg... og nekter å flytte meg før jeg fikk en sjekk med penga jeg hadde krav på inklusive renter på de ukene jeg hadde venta på de..

Skrevet

gjorde du?? Så tøff du er da doffine=)

hva sa de da? Regner med de ble rimelig paff=) hihi... Fikk du det?

Syns det er helt sykt jeg,d et er jobben deres, og jeg har jo KRAV på å få pengene mine... Har jo regninger som skal betales, heldigvis er jo sambo i full jobb. Stakkars dem som er alene og som plages med nav sier bare jeg...

Skrevet

Hehehe... når det gjelder ting jeg har krav på så gir jeg meg f*** ikke. Det er 6 år siden, og det hadde akkuratt vært 17 mai. Og på papiret bodde jeg alene, for sambo hadde adresse til sine foreldre.. hehehe... Så jeg var ganske høylytt der, og sa at på norges nationaldag, så satt jeg å spiste muggent brød med harsk norvegia.. Takket være dere.. og jeg truet med media og andre instanser... tihi... jeg fikk ikke sjekk, men ble lovet pengene på konto klokken 8 dagen etter. Og da sa jeg at om de pengene ikke er på min konto da... da ringer jeg vg.. og da blir det månelyst. Var snakk om utestående sykepenger på 2 mnd... så jeg hadde noen tusenlapper utestående. tihi... fikk penga dagen etter jeg:-))))

Skrevet

de er helt håpløs. Jeg gikk fra 40% til 50% sykemelding. Det klarte de ikke å få med seg, så da måtte jeg en tur på nav og spørre hvorfor.. (fikk bare betalt for 40%)

var ikke sjans å komme igjennom på teleforn..

Skrevet

drit bra:) hehe . *ler høyt her nå*

Bra at noen kan sette de på plass litt;););)

Ja de sa jo først at jeg fikk vente til slutten av juli (25 eller no) for da skulle jeg få utbetaling for juni og juli. Jeg bare: Jeg vil gjerne ha de pengene nå jeg! Ja ok, ikke noe problem... Og senest i dag når jeg ringer så står det at de skulle betales ut 25 denne mnd.

Jaja... får vel bare vente, blir så lei bare:(

Skrevet

Et av de største problemene er at på NAV sine kontorer er det ansatt ulike saksbehandlere med hvert sitt hovedfelt. Og hvis vedkommende som du skal snakke med ikke er tilstede akkuratt da så svarer en av de andre og da blir det stort sett feil fordi de ikke har kompetanse nok innen det spesifike feltet. Jeg hadde tre ulike saksbehandlere som gikk gjennom alle papirene min, sa at jeg hadde levert alt og fylt det ut riktig. Alikevel blir jeg bedt om å komme tilbake da ho ene var kommet tilbake fra ferie fordi hun da manglet noe... hun manglet lønn og skatteopplysninger sa hun...syntes jo det var litt merkelig siden jeg hadde levert skjemaer fra begger arb.givere og allerede hadde fått utbetalt fødselspenger for første perm uken min basert på grunnlag av disse papirene...

Det viser seg da at datasysteme deres fungerer slik at det ikke eksisterer EN mappe i mitt navn hvor de ulike behandlerne legger inn informasjonen...neida..det ville jo vært for dumt... Så da sitter hu ene med all info i forbindelse med fødselspenger. Det er en mappe. Også har jeg enda en mappe, som ei annen sitter med hvor overgangsstødnaden og sånn blir tatt hånd om..

i 2007 trodde jeg faktisk det skulle være mulig med et datasystem som gjorde ting enklere og mer oversiktlig enn at tre forskjellige mennesker må hente ut mapper fra sine områder for å finne alle papirene som omhandler meg...

Skrevet

Skjønner GODT at det måtte være frustrerende Kosel... at de skal gjør det så vanskelig?? Er til å bli svett av altså...

*arg*

Skrevet

Mhm

lurer på om jeg skal bli programutvikler og lage et idiotsikkert program som gjør at alle kan sjekke, og ordne alt, selv om ikke riktig saksbehandler er tilstede..

også er det jo så synd, for de som jobber på kontoret her i kommunen er kjempe hyggelige damer... men blir jo så frustrert når noe så tåpelig som et pc prog. skal føre til at alt stopper opp.

Og hva er greia med at utbetalingene aldri er på samme dato?? eller misforstod jeg hu dama.. jeg har endel faste utgifter som jeg legger inn på automattrekk i banken..og disse legger jeg jo da inn etter når jeg får utbetalt penger. Per dagsdato trekkes det på lønningsdagen min, men når jeg da skal få perm.penger så sa hu dama noe om at datoen kunne variere noe fra mnd. til mnd... dette er jo også VELDIG klønete...

Noen med erfaring fra dette?? Har jeg bare misforstått?

Skrevet

vi har også sånn fast trekk, syns det er mest praktisk...

Men hva i all verden er det da? Går jo ikke an å betale ut på ulike datoer????En må jo ha noe å forholde seg til...

Skrevet

Det var det jeg mente og...

Hadde glemt en timeliste her så jeg får både lønn og perm.penger nå i juli. så da skal jeg sette inn hele det ene beløpet på sparekontoen som jeg har fasttrekkene fra sånn at jeg hvertfall ligger i forskudd der hvis det skulle bli noe kål med dette dato for utbetaling i forhold til når jeg har lagt inn fastrekk osv.

Det ordner seg jo...bare er så unødvendig mye styr a gitt..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...