Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tulla vår er snart 5 mnd og helse st vil at vi skal begynne med mat i tillegg til pupp.

Problemet er at tulla vår ikke vil ha noe som helst annet enn pupp. Vi har prøvd fruktmos, 3 typer grøt og middagsmat(har funnet middagsglass til 5 mnd i Sverige). Hun nekter å åpne munnen, spytter ut igjen og begynner å gråte.

Vi har prøvd når hun er veldig sulten og når hun er bare litt sulten.

Mamma og mannen min mener det bare er å "kjøre på" og nesten tvangsfore henne, men jeg er ikke enig.

Noen som har opplevd det samme og kan komme med noen trøstende ord, tips el.l.?? Begynner å bli veldig fortvilet og lurer på om hun noen gang kommer til å ta noe annet enn pupp....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tror ikke det kommer noe positivt ut av å tvinge mat i henne, å begynne med fast føde er jo en tilvenningssak, og måltider skal jo være positivt - ikke føre til gråt. Jenta mi begynte med grøt da hun var 6 mnd, og etter en liten uke begynte hun å lukke munnen. Da tok vi noen dager pause før vi forsøkte på nytt, og etter det gikk det seg til.

Kanskje er hun ikke helt klar for fast føde enda? Kanskje er det greit å ta en liten pause, slik at hun glemmer at mat er negativt? Det sies jo at rundt 6 mnd alderen er barn mer nysgjerrig på fast føde, og at det går lettere da. Gjør det som føles rett for deg! Lykke til :o)

Skrevet

Begynn med velling, melk og vann med litt grøt i.. det går kanskje bedre enn rett på fast føde:) Lykke til!

Skrevet

Ha tålmodighet og gjør det hele morsomt. Få henne til å le og gi en skje. Stopp med en gang det blir gråt. Kos masse og få henne til å le etterpå. Gå i speilet og tørk munnen og tull. Dette kan dere gjøre hver dag helt til det skjer no. Ofte blir det bare en skje andre ganger kanskje tre.Det kan ta tid. Kanskje er hun ikke klar og da spiser hun når hun har skjønt hva det dreier seg om. Jeg trodde lenge at hun ikke ville ha for hun snurpet munnen. Men ettter denne "metoden" Og jeg sluttet og stresse med det, skjedde det etter ca 3-4 uker- . Ga litt grøtpulver i flaske hver dag. Lykke til.

Skrevet

prøvde i 1 uke å gi grøt, i ulike konsistenser. Prøvde havregrøt og risgrøt. Første teskje gikk såvidt ned fulgt av mange grimaser. Med neste teskje kom grøten rett ut igjen. Plutselig ville han ha likevel og gapte som bare det. Det var Nestlé Havregrøt 4mnd.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...