Gå til innhold

2. gangs fødende. . . . .

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er gått syv år siden min forrige fødsel, en venninde sa at da er det gått så lang tid at jeg måtte regne meg selv som første gangs og kunne ikke forvente "den lette 2. gangs fødselen". .. . . noen med erfaringer?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hallå....ett tips, hør inne på Dinbaby : )

Skrevet

Hei!

Lurte på dette selv. Da det blir 8 år mellom mine to :)

Snakka med jordmor. Hun sa at det var ikke sjangs at man skulle sees på som førstegangsfødende selvom det hadde gått mange år. Man har tross alt pressa ut en hel unge der nede (for å si det direkte). Så det er bare tull!

La ut en tråd på flergangsfødende for å sjekke hvilke erfaringer andre har om dette. Det bekrefter det jordmor sa. Her er link:

http://www.barnimagen.com/forum/thread/9432311

Blir skikkelig irritert når folk sier slikt som din venninne. Spesielt når de ikke har erfaring med det selv. Har også fått høre det av enkelte.

Skrevet

En venninne av meg ble regnet som førstegangs da hun fikk sin nr to syv år etter førstemann...vet ikke hva det i praksis vil si da...men hun ble nå fortalt det av både jm og lege. Mamma ble også regnet som førstagangs da hun fikk min søster seks år etter meg...men dette er jo 24 år siden nå da;o)

Skrevet

jeg har også hørt at man regnes som førstegangsfødende når det er 6 år eller mer siden førrige fødsel.

Det jeg lurer på, er hvorfor du blir så irritert av å høre det, Pusi.

Skjønner ikke helt hva som er galt med det...?

Skrevet

Hvorfor er du anonym når du spør meg om det? Jeg blir irritert fordi det er bare tull. Har man født, så har man født. Man gror ikke akkurat igjen der nede (les:jeg har tidligere født et barn på over 5 kilo...) ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...