Anonym bruker Skrevet 17. juli 2007 #1 Skrevet 17. juli 2007 Kanskje jeg som er dum nå men... Foreldrene til mannen min bor i sverige, dette er deres første etterlengtede barnebarn. De har vært her 2 ganger ( ene gangen i forbindelse med dåp) De er så rare. Mest opptatt (syns jeg da) av å ta bilder av jenta så de har noe å skryte av når de kommer hjem. Vi fikk veldig fin dåpsgave, men ellers ingenting har vi fått. Hun er 4 mnd nå. Er vant med min mor som har mange barnbarn og dårlig råd, som stadig stikker innom med med en liten ting hun har kjøpt eller strikket. Jeg forventer ikke store greier, men det burde da være stor stas og endelig ha noen å kjøpe litt smågreier til. (farmora har bare gutter selv) De har også ringt og bedt oss om penger som de har kjøpt vogn og seng som hun skal ha når vi er hos dem, noe vi aldri har bedt dem om å gjøre.... Mulig jeg forventer for mye men....
Anonym bruker Skrevet 17. juli 2007 #2 Skrevet 17. juli 2007 Tja, du sier jo ikke noe om hvor moren din bor - kanskje hun bor i nærheten? Foreldrene til mannen din bor jo tross alt i Sverige, kanskje langt å kjøre? Så er det mange som ikke vil trenge seg på småbarnsforeldre, de kan være av den "sorten". De kommer nok når du ber dem, men føler at de ikke kan komme ubedt eller stadig når dere har et sånt lite barn?? Synes personlig det er unødvendig med masse gaver, men jeg tror at moren din sikkert føler et spesielt bånd til babyen siden det er hennes datter som faktsik har båret frem og født en liten baby. Det ville jeg tro. Folk er rett og slett forskjellige. Når det gjelder utstyr hans foreldre har kjøpt er det jo flott at de i hele tatt har kjøpt utstyr til babyen slik at dere slipper å drasse med for mye når dere skal på besøk? At dere må betale dette kan jo ha den enkle grunn at de ikke har så god råd? Eller at de rett og sett synes det er rett og rimlig at dere betaler for det? Nei, jeg synes ikke du skal tenke så mye på det. Folk er så forskjellige. Jeg har en svigermor som kommer på brødskiva omtrent hver dag...og blander seg inn i små og store detaljer hele tiden....dt er slitsomt, det )
Anonym bruker Skrevet 17. juli 2007 #3 Skrevet 17. juli 2007 Herregud for noen gjerringknarker!!!!!! Jeg hadde plent nektet å betale for vogn og seng om du ikke hadde bedt dem om å kjøpe det. Man kan jo kjøpe billige reisesenger og ta med seg vogn.
Helene <3 Sarah Skrevet 17. juli 2007 #4 Skrevet 17. juli 2007 Hmm, tror kanskje anonym over her har misforstått litt.. men men.. Folk er forskjellige ja.. Noen er givere, mens andre ikke synes det er så viktig å gi noe til stadighet, utenom anledningene. Selv ville jeg tro det er spesiell anledning hver gang siden de bor så langt unna, men man kan jo ikke akkurat "kreve" at de skal gi noe heller..? At dere måtte betale for seng og slikt som skulle stå hos de synes jeg var å gå litt langt kanskje.. det koster bare 300kr for en reiseseng Huff, jeg er littt på tuppa ang svigers selv, så jeg skjønner hvordan det er.. Lett å legge for mye/lite i det de sier og gjør.. Kjenner tross alt mine egne foreldre best..
Anonym bruker Skrevet 17. juli 2007 #5 Skrevet 17. juli 2007 Eg oppleve svigerfamilien min omtrent som deg, og har en familie selv som stiller opp og kjøper inn t datteren vår sånn av og til. Svigerfamilien min bor langt vekke da (ca 8 timers kjøretur), og svigermor har sett snuppa 3 ganger, mens svigerfar ikke har sett henne enda (han er unnskyldt, eller, han e alkoholiker...). Mens søsteren t sambo har kun sett henne 1 gang! Vi fikk klær av de når ho ble født og til jul, men fikk nesten ikkje brukt klærne, for de hadde tatt av merkelappene og i for små str (så fikk ikke byttet heller)... Mamma har også sagt hun vil ha en reiseseng på hytta, og den har vi kjøpt og ho betalt... Og så vil ho gjerne ha en vogn hjemme, men vet enda ikke hvem som betaler den da.. Må spørre mer om det, eller at vi betaler halvparten hver.. Ho vil gjerne ha en vogn fordi da slepper vi å drasse på så mye når vi skal dit, har nemlig hund også... Men eg synes svigerfamilien din burde spurt først om det var noe dere kunne tenke dere å ha der, før de kjøpte det...
Mrs. Bouquet Skrevet 17. juli 2007 #6 Skrevet 17. juli 2007 Kanskje dere skal kjøpe seng, madrass, dyner, puter og sengetøy for at svigerforeldrene skal slippe å ta med dette selv når de kommer til dere, så ringe etterpå og forlange penger for det. Samme sak spør du meg!
Anonym bruker Skrevet 17. juli 2007 #7 Skrevet 17. juli 2007 Forstår hva du mener.. Synest selv det er merkelig, men noen er givere og andre ikke. At de er mest opptatt av å ta bilder , som du synest, er kanskje for å ha noe når de ikke kan komme hit så ofte og å skryte av som du sier.. Besteforeldre skal jo ha et skrytealbum. Min søns mormor maser stadig om bilder, hun bor kun 10 min fra oss, og ser han så og si daglig, men vil gjerne ha en skrytealbum å vise frem til venner og kolleager... Så kanskje du skal lage et slik til svigerforeldrene dine.. Tipper de blir kjempe glade for det. Selv kan jeg si at far til barnet mitt, (vi er ikke sammen lengre) har ikke kjøpt noe til sin sønn eller spurt om det er noe han trenger/spleiset inni det jeg har kjøpt. Han vet han kan se sønnen sin så mye han vil, men til har vel sett han 8 ganger siden han ble født i mars.. Lite spør du meg ivertfall når han sier han skal stille 100% opp for han. Farmoren til min sønn har gitt ham klær nå og da, men ikke de store greiene, men har tilbudt seg å passe han dersom jeg trenger litt fri... For meg er ikke gaver det store spørsmålet, men heller hvormye de ofrer på å komme på besøk å bli kjent med barnebarnet/søster/sønn som betyr noe..
Anonym bruker Skrevet 17. juli 2007 #8 Skrevet 17. juli 2007 Hei. er jeg som er HI. Er vel ikke så mye gavene jeg tenker på, men det at de viser lite interesse utenom disse bildene. Hun sier hun er redd for å bli den svigermora som blander seg, men savner vel kanskje en mellomting. Hun spurte om hun skulle da jeg gikk gravid om hun skulle strikke noe, og det ville vi jo gjerne, men det ble aldri noe av, for da måtte jeg sende mønster og garn jeg ville ha i posten...da kunne det bare være syntes jeg. Ang det siste innlegget.Når de kommer hit har de med seg alt selv; sengetøy, håndklær, for vårt lukter for mye såpe.... Og egen kaffe, juice, pålegg, brød osv, fordi de ikke liker maten i norge. Kjenner at jeg nesten blir litt fornærmet faktisk
snupp & mamma Skrevet 17. juli 2007 #9 Skrevet 17. juli 2007 hæ???? krever de penger for ting om de har kjøpt for ha hos dem? får søren meg ikke håpe du gir de en eneste krone...herregud!
2 gutter og 1 jente Skrevet 17. juli 2007 #10 Skrevet 17. juli 2007 du store, da er de jo i overkant spesielle da! :S tror faktisk at du bare maa bite det i deg, for de virker som at de har saapass underlige meninger at det kan ikke forandres. Men at dere skal betale for noe de kjoepte uten deres samtykke hadde jeg nok rett og slett sagt nei til. selv om at jeg vet det er fryktelig vanskelig aa si imot familie paa den maaten. man maa nesten si ifra enkelte ganger, hvis ikke vil nok iritasjonen bli saa stor at det bare blir uhyggelig aa treffe de. antagelig ser de ikke selv at deres vaeremaate ikke er saa lett aa takle. Selv er jeg heldig, lillemann blir bortskjemt baade fra den ene og den andre siden! I overkant noen ganger faktisk! Svigermor har strikket saa mye flott til gutten vaar, og det er jeg kjempeglad for. Mamma har kjoept masse fint til han og stikket masse deilige sokker. saa han er heldig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå