jms Skrevet 17. juli 2007 #1 Skrevet 17. juli 2007 Vi tenker på å flytte til Lillehammer området, hvordan er det å bo der? Kan man få seg jobb (jeg er førskolelærer, mannen min har noe pedagogisk utdannelse, truckrørerbevis, og er ganske ukritisk til hva han jobber med, så lenge miljøet er bra). Jeg har vokst opp ikke så langt fra Oslo, men vil gjerne ut på landet, dit hvor naturen er vill og vakker og rett utenfor døren, mannen min vil gjerne stå på ski, også ønsker vi selvsagt et trygt og godt oppvekst miljø for ungene våre. Blir veldig glad hvis noen vil dele sine tanker og erfaringer med meg!!
nove Skrevet 17. juli 2007 #2 Skrevet 17. juli 2007 Vet ikke helt hvor upartisk jeg er jeg da jeg bor på Lillehammer.... Vi flytta tilbake til Lillehammer etter å ha bodd nesten 6 år i Oslo og du verden så bra det kjennes å ha kommet tilbake til et litt mindre sted igjen. Vi flytta også fordi vi fikk barn og ønsket å være nærmere familie. Såklart man savner litt det der med å Ikea og alle de store senterene og mere utvalg i butikker og sånn, men man kan jo alltids oppsøke det hvis man vil. Et kjempepluss er at man får barnehageplass her!!! kommunen har full dekning og vel så det. Det er jo en del skoler i Lillehammer og omegn så det er jo en mulighet der for å skaffe seg jobb da. Det var noen raske tanker rundt Lillehammer.... :-) Lykke til..
dumme mamma Skrevet 18. juli 2007 #3 Skrevet 18. juli 2007 Har selv flyttet til Lillehammer fra ett mindre sted. Men trives veldig godt her. Du har alle fasiliteter du trenger og Oslo er bare to timer unna om det er noe annet man har behov for. Lett å få seg jobb for dere tror jeg, vanskeligst innenfor reiseliv etc. Men helse, barnehage, og håndverkeryrker er i hvert fall i manko for folk hele tiden. Det er full barnehagedekning, men ikke vel så det da... De har en ekstra barnehage som de bruker til de barna som ikke får plass i de andre. Denne brukes inntil videre. Men, det er litt misforstått desverre at du er kommet til "landet". Da må du nok lenger nordover. Men ja, det er mye fjellområder og kose seg på turer her. Lett tilgjengelig er det og.
nove Skrevet 19. juli 2007 #6 Skrevet 19. juli 2007 Du blåbærøyne, hvilken barnehage er det de som ikke får plass i noen annen kommer til da? Kan ikke si at jeg har hørt om noen midlertidig barnehage i Lillehammer. Vet at alle som søker får plass og det som regel på førsteønske....
dumme mamma Skrevet 20. juli 2007 #7 Skrevet 20. juli 2007 Ja, alle får plass. Men baklivegen barnehage på Jørstadmoen skulle egentlig nedlegges fra 1. aug. Men blir holdt åpent ett år til slik at alle barna får barnehageplass.
Galskapens overhode Skrevet 20. juli 2007 #9 Skrevet 20. juli 2007 Rett borti skogen her det.. Har hørt at det er en flott barnehage, selv om den er midlertidig. Ble gjort ganske mye inne i de lokalene for å få lov til å drive der.
dumme mamma Skrevet 20. juli 2007 #10 Skrevet 20. juli 2007 Ja, barnehagen virker kjempe bra. Har hørt mye positivt om den. Og de ansatte virker veldig hyggelige. Ikke meningen å si noe negativt om barnehagen altså. Virker veldig bra den. Bare poengterte at de har den oppe ett ekstra år for å sikre barnehageplass for alle barn i Lillehammer kommune. Kjempe glad for å få plass der vi da. BAre 5 min. å kjøre
dumme mamma Skrevet 20. juli 2007 #11 Skrevet 20. juli 2007 Hvorfor kommer ikke dette opp på skravlesiden forresten?
Gjest Skrevet 20. juli 2007 #12 Skrevet 20. juli 2007 Hvis dere ser på Lillhammer som å bo på landet så skulle dere besøkt meg lenger nord i Gudbrandsdalen... hihi. Da skulle dere fått dere en overraskelse, med bare EN matbutikk innen flere mil... hehe. Men vi har en blomsterbutikk, kommunehus og NAV-kontor også da ;-p 2.5 time til Lillehammer der jeg MÅ føde... så gruer meg til den turen. Men Lillehammer er NYDELIG - og ei venninne fortalte at det er mange jobber å få bare du er heldig og frampå =)
dumme mamma Skrevet 20. juli 2007 #13 Skrevet 20. juli 2007 Ja, det var det jeg mente og. Er fra Nord-Gudbrandsdalen selv jeg da, så jeg regner ikke dette her som å bo på landet akkurat. Men vet mange tror det. Har vært folk som har søkt på jobb der jeg jobber som har skrevet at de hadde lyst til å komme opp på fjellet. (Jobber ved Hunderfossen...)
Gjest Skrevet 20. juli 2007 #14 Skrevet 20. juli 2007 Hihi, jeg mente hovedinnlegger altså, ikke deg ;-p Haha, er mye rart...
dumme mamma Skrevet 20. juli 2007 #15 Skrevet 20. juli 2007 Ja, jeg skjønte det altså :-) Men jeg kommenterte det jeg og at de ville flytte til landet
Gjest Skrevet 20. juli 2007 #16 Skrevet 20. juli 2007 Hihi, ja skjønte det... hvor du bor hen da? Jeg bor i nærheten av Dombås... =)
dumme mamma Skrevet 20. juli 2007 #17 Skrevet 20. juli 2007 Bor på Lillehammer nå. Men kommer fra Lom
dumme mamma Skrevet 20. juli 2007 #19 Skrevet 20. juli 2007 Ja, veldig fint. Men kunne ikke tenkt meg å bo der tror jeg. Vi har vurdert å flytte oppover igjen, for tuppa sin skuld. Men tror ikke det kommer til å skje. Vi bor i ett veldig rolig område (ikke byggefelt) med stor plen og nesten ingen naboer (ingen som vi ser) og kort vei til sentrum. Vi får se :-)
Gjest Skrevet 20. juli 2007 #20 Skrevet 20. juli 2007 Skjønner dere... Bra dere trives da! Det blir liksom litt avstander til alt utpå bygda, menmen. Selv kunne jeg tenkt meg nærmere Lillehammer pga sykehuset men. Kommer ann på sambo og jobben hans. Siden han presser rundballer, kjører møkk, og brøyter her, så er folk så avhengig av ham, slik at han tør liksom ikke slutte og så miste alle kundene sine... Skjønner ham godt, men jeg vil fremdeles nærmere "byen" ;-)
dumme mamma Skrevet 20. juli 2007 #21 Skrevet 20. juli 2007 Ja, det er det greit å bli boende. Vi har litt problemer andre veien. Jeg får nok arbeid der oppi. Er utdannet innen reiseliv. Men han får kanskje jobb men ikke fast. Nå er han selvstendig næringsdrivende, og det kan han nok ikke være der. Så tror det hadde blitt tungt for ham uten fast heltidsjobb. Selv om utgifter på hus etc. kunne vært mindre der, og nærmere resten av fam da selvsagt. Vi har heldigvis noen søskenbarn, søstra mi, onkelunger og onkler her da.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå