Anonym bruker Skrevet 17. juli 2007 #1 Skrevet 17. juli 2007 Jeg har et par spm til dere. 1: Hvor mye og når sover barna deres på dagtid? Når står de opp? 2: Våkner de fortsatt på natten, får de pupp på natten? Hvis ikke, hva gjør du om de våkner? 3:Jeg nattammer enda. Det gjør meg egentlig ingenting, men jeg savner å kunne ta noen glass vin med venner o.l. Hvis jeg prøver å få henne til å sovne uten pupp først, så blir hun liggende i en tilstand i halvsøvne, hvor hun sover og sover i 10 sekunder før hun våkner igjen. Dette gjør hun i evigheter... Nå skal det sies at hun sovner ikke med puppen i munnen altså, men spiser, slipper og så sovner. Noen råd til meg?
lykkeligmor:) Skrevet 17. juli 2007 #2 Skrevet 17. juli 2007 Hei! Gutten min må tvinges til å sovne, og det varierer veeeeeldig fra dag til dag hvor mye han faktisk vil sove.. Men i går sov han faktisk to ganger, en gang en og en halv time, og en gang to timer.. Herregud, men det var mye til å være han da, hender han bare sover en halv time hele dagen også.. Vi legger han 7- halv 8, og da står vi cirka tolv timer etterpå.. Men mye våken om natten også, så blir nok ikke mer enn ti timers søvn, maks.. Hm, hender jeg ammer litt selv jeg, om natten, bare for å få litt fred, for min er akkurat som din, sover ikke skikkelig av seg selv liksom.. MEn jeg har vent han av med det egentlig, slik at han TRENGER ikke melken om natten, det gjør han ikke noe å være uten liksom, dermed kan jeg også ta meg ett glass vin uten å måtte tenke på at han ikke får melk liksom.. Gi hun ei flaske med melk istedet;) (Hvis du skal drikke altså)
belli72 Skrevet 17. juli 2007 #3 Skrevet 17. juli 2007 Hei, 1) Han sover to lurer på dagtid. Det varierer veldig hvor lenge han sover. Hvis han er heldig og sover godt kan han sove over en time hver gang. Ofte blir det kortere lurer. Han er ikke akkurat noen syvsover.... 2) VI har hatt en god periode, flere måneder faktisk, hvor han har lagt seg kl 19 og sovet til 07-08, dog må jeg gi han smukken noen ganger og fått mme i femtiden. Nå har han imidlertid bestemt seg for å få mat (!) klokken 03, og gjør han ikke det, så holder han et leven uten like... Vet ikke om det er fordi han får mange tenner på en gang, varmen eller soleksemen som plager ham.... Veldig slitsomt.... 3) Lenge siden vi sluttet med nattamming nå. Ammingen ga vi opp for cirka en mnd siden. Jeg har ingen gode råd til deg, annet enn at vi får smøre oss med tålmodighet begge to!
meg & to små vampyrer Skrevet 17. juli 2007 #4 Skrevet 17. juli 2007 Hei! Vår gått våkner ca 7-8 på morgenen. Han pleier å ta en god lur fra 10 ca og til 11-12 (varierer litt hvor lenge den varer). Han har også pleid å ta en lur i 2tida, men den er mye kortere og av og til dropper han den. Han legger seg mellom 7 og 8 hver kveld. Er ikke våken om natta med mindre det er noe spesielt. han ammes ikke om natta (eller på dagen heller da) mer. Om han er urolig om natta går vi inn og trøster litt. kanskje holder han litt og koser ham og da roer han seg veldig.
Elimie :-) Skrevet 17. juli 2007 #5 Skrevet 17. juli 2007 Lillesnuppa er 9,5 mnd. 1: Våkner mellom 7-8 på morgenen. Er da oppe ca en time før hun må sove igjen, sover da ca 1-2 timer. Så sover hun igjen ca en halv time rundt kl 16. Legger seg ca kl 20-20.30 på kvelden. 2: Mie sover hele natten, og det har hun stort sett gjort av seg selv siden hun var 4 mnd gammel. Vi sluttet å amme da hun var 3 mnd, og bortsett fra at jeg pumpet meg noen uker etter det så har hun fått mme siden da. Kan jo hende at det e mme som gjorde at hun sov så godt i begynnelsen, og at hun slik ble vant til å sove hele natten. Men nå er ihvertfall babyene våre så store at de klarer seg fint gjennom natten uten mat, så jeg tror at jenta di bare har oppdaget at det er en fin måte å kose på... Kanskje du bare må skjære gjennom og la være å nattamme henne. Vær konsekvent og gi henne smokk eller litt vann istedet for pupp, da lærer hun at det ikke er noe vits i å mase etter pupp på natten?! Lykke til!!
nick39 Skrevet 17. juli 2007 #6 Skrevet 17. juli 2007 Nå fyller jenta vår 1 år på torsdag, men jeg husker 10 månderen. :-) 1: står opp 6.00 (nå kan det bli 7.00. heeerlig) sover ca. 3 timer på dagen i to omganger. 2:våkner ca 2 ganger om natten, men minste jenta sluttet selv med puppen da hun var 7 1/2 måned. Hun ligger veldig urolig, og vi må opp å gi tutten. hun sovner med engang igjen. 3:for at du skal få en roligere natt, så kunne du nå ha kuttet ut nattmaten. Men viss du ikke vil det. ta og pumpe deg, så kan du ta et glass vin :-) Jeg tror ikke hun er så sulten, får hun grøt før hun legger seg? viss hun gjør det, så er det nok bare kos hun vil ha.
Anonym bruker Skrevet 17. juli 2007 #7 Skrevet 17. juli 2007 Takk for alle svar! Ja, hun får grøt, og jeg er enig i at hun antakeligvis ikke er sulten. Men jeg syns det er greit å gi henne kosen egentlig... Men det er dette med å kunne gå ut en kveld. Vet ikke om hun vil nøye seg med flaske siden det er kosen hun vil ha...
nick39 Skrevet 17. juli 2007 #8 Skrevet 17. juli 2007 Du må nok regne med en del suttrig/skriking (det var en del med elste jenta). Jeg fikk dette rådet selv for avvending. Gi flaske med vann hver gang den lille vil ha kos/melk. Men her hjalp det veldig litte ettersom hun elste liker vann veldig godt. Men viss du føler at det ikke gjør deg noe å gi kos så bare gjør det. MEN husk, jo større barna blir jo værre er det å venne de av med slike ting.
Brillemamma Skrevet 17. juli 2007 #9 Skrevet 17. juli 2007 1. Gutten min står opp kl7 hver morgen. Sover igjen fra 8.30 til 10.15. sover igjen fra 13-13.30 til 14.30. 2. Sover hele natten gjennom. Legger seg kl 19. Våkner han på natten, noe han så og si aldri gjør, er det bare å putte smokken i han..
7 oktober- ble mamma 6 okt=) Skrevet 17. juli 2007 #10 Skrevet 17. juli 2007 Mini sover 2 lurer på dagen.. c a 1,5 tim hver gang... Nå har han begynt å stå opp kl 5 !!! GALSKAP.. Han får tenner så jeg vet ikke om det er en sammenheng??? legger han i 20 tidn.. vil nødig legge han etter det... mulig han trenger mer mat?? at han må ha ett mellommåltid også? prøver det i dag:) tips til hvordan sove lenger? liten dupp i fem tiden kanskje? smokk har holdt til nå, men nå bare spytter han den ut... vondt i munn???
haater husarbeid Skrevet 17. juli 2007 #11 Skrevet 17. juli 2007 Jeg har et småtroll på 10,5 mnd. 1. Han står opp et sted mellom sju og åtte. Legger seg igjen 10-10.30 og sover en til to timer. En halvtime et sted mellom to og tre. Legger seg da kl åtte på kvelden. Fungerer ikke å legge han før. 2. Han får ikke pupp lenger, sluttet selv da han var 9,5 mnd. Fikk nattpupp helt frem til da. Nå får han litt vann og smokken sin og så legger han seg til igjen. 3. Her har vi strevd i perioder med leggingen, men er i en periode det fungerer greit nå. Han må ALLTID skrike litt før han legger seg og sover, det er ikke mulig på andre måter. Roer seg innen kort tid av seg selv. Trikset her er å være striks på rutinen og holde på at når han har lagt seg, da har han lagt seg! Bruker hun smokk?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå