Gå til innhold

Avbestille 6-ukerskontrollen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg tok keisersnitt første gangen, og på 6-ukerskontrollen gjorde legen ingenting. hun sa det ikke var nødvendig med underlivsundersøkelse siden jeg tok ks, og målte vel ikke blodsukker eller noe.

Nå har jeg fått for 2. gang, denne gangen også keisersnitt. Trenger jeg å ha 6-ukerskontroll da? Andre keisersnittere som har hatt betydningsfulle 6-ukerskontroller? Jeg gidder ikke å sette himmel og jord i bevegelse og få barnevakt osv bare for at det ikke trengtes.

Må kanskje nevne at jeg skal til en utenlandsk lege som sikkert ikke skjønner bæret også (det er alltid kun utenlandske vikarer her i kommunen).

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Etter min siste vaginalfødsel så tok ikke legen gu på 6 ukers kontrollen. Men de gjør jo andre ting da, som å måle blodprosenten, blodtrykket, vekt, prevansjon....Tror du trenger 6 ukers kontroll selv om du hadde keisersnitt ja.

Skrevet

ta kontrollen du. jeg fikk gu på begge mine og også ultralyd ved den siste. hadde det ikke vært for den så hadde jeg vært totalt uvitende om at jeg ikke bør få flere barn (komplikasjon).

kan være greit å få sjekka at alt er grodd som det skal og sånt

Skrevet

Jeg synes det var velgid greit med kontroll etter KS.

Legen sjekket bl.a BT og blod% + jernlager, sjekket at såret hadde grodd greit og tik GU + celleprøve. Selv med KS er det greit med GU for å sjekke at alt er som det skal i frohold til om lovmoren har trekt seg ordentlig sammen og ikke falt frem, at bekkebunnen er OK, at du gjør knipeøvelsene riktig osv

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...