Gå til innhold

Flere som ikke hører hjertelyd i uke 13?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var hos jordmor og hun lyttet med doppler, kom ikke frem noe hjertelyd. Hun sa jeg ikke skulle bekymre meg da det nok var litt tidlig, men selvfølgelig gjør jeg det... Er det flere som går å venter på lyd og spark? Skal til UL om 4 uker. Håper noe skjer før det, fælt å gå slik å vente på å høre og kjenne liv!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!=)

Når jeg var til jordmor i uke 13, fant hun hjertelyden, men hun ble faktisk veldig forbauset. Hun sa at hun aldri hadde funnet hjertelyd så tidlig i svangerskapet, så jeg tror ikke du har noe å bekymre deg over!=)

Da jeg derimot var til lege i uke 14, fant ikke hun hjertelyd... Men jeg merket at hun var litt mer urutinert enn jordmor.

Det kan hende at du bærer fosteret ganske langt bak mot ryggmargen, og da kan det være vanskelig å finne hjertelyd. Som oftest vil din puls overdøve fosterets.

Nå er jeg i uke 16, og venter ENNÅ på å kjenne at det rører seg. Men det kommer sikkert snart, så jeg forsøker å dempe bekymringene slik at de ikke tar helt overhånd!=)

Du får sikkert se at alt er greit når du kommer på UL!=)

Lykke til!

Skrevet

hei.

jeg fikk høre hjerte lyden i nesten uke 12. to uker før det prøvde også doktoren og høre etter hjerte, men da fant han det ikke. grunnen til det kan være at hjerte er så vannvittig lite at det er vanskelig å finne den nøyaktige plassen hjerte ligger på.

når er jeg i uke 16 og kjenner fremdeles ikke noen bevelgelser, i vertfall ikke som jeg har registrert. men har vert på innvendig ultralyd, og da fikk jeg se den lille krabaten bevege seg kjempe mye. ganske rart egentlig når du selv ikke kan kjenne noe.

jeg er sikker på at du ikke trenger å beskymre deg.

lipton88

Skrevet

Når jeg var til jordmor i uke 13 ville hun ikke engang prøve å lete etter det, for det var for tidlig mente hun og det kunne være stressende for mor hvis den ikke hørtes. Hun brukte aldri å sjekke før uke 15. Men jeg har hørt den på ul før da, men på neste besøk til jordmor vil jeg at hun prøver å lete og forhåpentligvis finne den :-)

Skrevet

Hei:o)

Prøv å legg vekk tankene bittelitt....

Jeg var hos en kjempeerfaren jordmor og hun fant ikke hjertelyd i uke 13. Jeg kjente ikke livmoren engang da, tror den har ligget godt bakover, for jeg kjenner pulsen slå så mye i magen. Det var jeg som overtalte henne til å prøve. Har jo tenkt på det innimellom, og det var sinnsykt deilig å få bekreftelse på at lillenurket er der i går. Da hørte vi hjertelyden i to sekunder før den glapp unna. Nå er jeg i uke 17. Skal på UL om to uker, så da forventer jeg litt av et show siden jeg måtte vente nesten til uke 20 med ordinær UL :o)

Nå kjenner jeg lillenurket vri mer på seg, i dag har jeg vært bortskjemt med bevegelser - jippi:o)

Lykke til :o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...