Gå til innhold

Noen som har tips mot voksesmerter/urolige bein?

Anbefalte innlegg

Skrevet

2 åringen sover knapt om natten, bare vrir seg og snur seg, helt fin om dagen. Stikkpille hjelper ikke...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Oijda,kjedelig det der,stakar gutten din:-( Her hjelper heldigvis stikkpille når ingenting annet fungerer.. Men vrmt bad og massasje av beina kan hjelpe-lykke til:-)

Skrevet

nei, stikkpiller hjelper IKKE!!!

har selv hatt det fra eg var liten, så gikk det over i en ekkel å stygg leddgiks-ting når eg blei voksen. så smør beina hans før leggetid, med sånn mentholatum-salve, masser beina ordentlig, spes rundt anklene, og over akilles-senen. det er der vokse-smerter er værst så.. gnikk de beina minst ett kvarter til en halv time. da er de godt varma opp av hendene dine, så musklene er ikke så vonde da. bevar varmen, å kle på han gode ullester, å la han sove i dem. funker bra!!

min mamma masserte mine føtter opptil 4 ganger hver dag slik! å det var det eneste som hjalp.

men mine foter lå oppå leggen da jeg ble født, med tærne pekt opp mot kneet, å legene gjorde ikke så mye, så det var mamma som masserte dem ned igjen, mens de ennå var brusk.

Skrevet

varme hjelper og.. varmeflaske der det er vondest..

Skrevet

Når jeg var liten så fikk jeg sånn smertestillende som man bruser opp i drikke:) Det hjalp meg og jeg var hardt angrepet...

Skrevet

Har du fått sjekket om han er plattfot?

Jeg har i alle år hatt smerter i bena, som legene kalte voksesmerter. Da jeg ble større fant de ut at jeg er veeeldig plattfot, og trengte fotsenger. Dvs hele såler som tilpasses og legges i skoene. Når jeg bruker de får jeg ikke disse smertene. Kan være han kan ha hjelp av slike såler. Vet at det kan gjøre forferdelig vondt ihvertfall.

Skrevet

Start med omega 3. Jeg bruker Eskimo omega 3 (kjøpes på helsekost) til Pilten. Den har god effekt på ledd og muskelværk.

Men du må nok regne 2-3 uker før den virker.

Pilten har muligens barneleddgikt (er under utredning) og plaget med mye værking. Fikk tips her inne om Eskimo omega 3.

Han får 5 ml om dagen sammen med mat. Han er mye bedre nå og trenger mindre smertestillende.

Paracet har ikke så god effekt på muskel/leddsmerter. Pilten bruker Ibux som tillegg, men Ibux skal kun brukes i samråd med lege til barn under 3 år.

Skrevet

Som nevnt så er varmt vann og ull som hjelper. Jeg hadde masse av dette da jeg var lita og mamma satte beina mine alltid i varmt vann og så tulla hun inn dem i ull etterpå. Smertestillende hjalp ikke her heller og det var ikke noe jeg fikk. Hvis du har en pusekatt så hjelper det også å ha på beina hans :)

-Jeg har slett ikke plattfot så er det nevnt :)

Skrevet

bygg opp med puter eller noe lignende å la bena ligge høyt!!! Dette var tipset mamma fikk da jeg var plaget som liten. hjalp meg:)

Skrevet

tusen takk for mange gode tips=)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...