Bleikfeit.no Skrevet 17. juli 2007 #1 Skrevet 17. juli 2007 Nå har tannpussen utviklet seg til en daglig kamp som gjerne ender med hylskriking. Å pusse tenner er IKKE gøy... Syns det er en nødvendighet da han har fått hele 6 tenner nå. Noen flere som sliter tannpussen? Og hvordan løser dere problemet? Tips mottas med takk!
Learning to fly Skrevet 17. juli 2007 #2 Skrevet 17. juli 2007 Jeg lot ungene få drive på med noe de syntes var gøy mens jeg pusse ttennene. Viss ikke det hjalp, ja så fikk de bare hyle. Tannpuss må til, de lærer seg det etter hvert:)
meg og jentene Skrevet 17. juli 2007 #3 Skrevet 17. juli 2007 Jeg har prøvd å gjøre det til en lek. Kjøp en ny tannbørste, med ny farge og form som han ikke har sett før. Så gi han den som en ny leke med begeistring i stemmen. La han leke litt med den selv, og som babyer flest havner den vel da i munnen av seg selv..? Prøv etter en stund å ta den fra han og puss tennene da når han er rolig og har lekt litt med den selv først. Prøv å tull og tøys samtidig. Vet ikke om det funker hos deg,men dette var løsningen her ihvertfall.
selfangerkjerringa Skrevet 17. juli 2007 #4 Skrevet 17. juli 2007 - De nye 2-5årsbørstene fra Colgate (jordan?) har små kuler inni skaftet, så når man puser så lager det en fin rislerasle-lyd. Går fint an å bruke den til baby også. - syng flodes tannpussesang. - lag lek av tannpussen. - kjøp en tannkrem med god smak (Zendium er fin, men husk den har to forskjellige typer - en for juniortenner og en for melketenner) - la knotten få leke med tannbørsten og prøve selv.
Anonym bruker Skrevet 17. juli 2007 #6 Skrevet 17. juli 2007 La pusse selv og få leke med tannbørsten litt. Så pusser du over etterpå :-) Syng en sang mens du pusser puss puss så får du en nuss osv...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå