Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor lenge kan disse brukes til, dere som har fra før, hvis dere husker?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

ikke særlig lenge....kommer jo an på om du får unge på 48 cm eller 54 cm......

men erfaringsmessig var det såvidt passe på min unge som var 54 cm....og varte bare et par uker før alt var for smått.......

str er ikke store.....heller små.....selv om mange sier h&m for eks er store i str....var ikke det min erfaring.....

men 56 er jo ok hentetøy.....for de fleste.....

jeg ville sagt toppen en mnd før det er i minste laget........

Skrevet

Min førstefødte var 3300 gram og 53 cm da hun ble født. Hadde med hentesett i 56, men det var altfor stort. Hun brukte 50 i ca tre uker og 56 i en måned etter det, kanskje. Husker ike helt...

Gjest Ut på tur
Skrevet

Jeg har kjempemasse tøy str 62. Har spurt mange når de kan begynne å brukes. De fleste sier jeg kan begynne med dem ved omkring 6 uker. Har kjøpt litt str 56 til å starte opp med og så får jeg jo se hvor stor baby det er og om det er gutt eller jente før jeg kjøper masse klær ;)

Skrevet

Ja, 56 er helt i starten. Ville bare si at H&M er SMÅ i størrelsene sine pluss at de krymper. Cubus er den butikken som har "riktige" størrelser i samsvar med lengden på barnet ;o)

Skrevet

Venninnen min har ei på litt over 2 mnd som ble født 6 uker for tidlig. Altså er hun egentlig bare 1 mnd og hun var bare 2,2 kg da hun kom. Men hun er allerede snart ute av str 62, og det kommer mest av at de fleste klærene enten er for trange rundt armene eller stramme rundt magen. Det kommer an på kroppsfasongen på babyen også, i tillegg til at størrelsene varierer veldig. Jeg har f.eks noen bodyer i str 50 som er større enn andre i str 56.

Skrevet

Tobias var 3770g og 51 cm og han brukte både strl 50 og 56 en stund, han....

Skrevet

Bare husk at de fleste baby-klær (spesielt H&M krymper en str. ved tørk i tørketrommel). Jeg fikk en gutt på 51 cm og brukte 56 i en periode. Tror iallefall det er mest smart og pakke str 56 i sykehus-bagen og heller få noen til å kjøpe str. 50 hvis barnet er ekstra liten.

Skrevet

nybebis, jeg hadde helt motsatt erfaring sist. fikk en gutt på 52 cm og 4 kg

Jeg startet med str 56 som stort sett passet perfekt. Tror han har H&M kropp. De klærna jeg fikk fra cubus måtte alltid være en str for stor om de skulle passe fordi de var for smale i fasongen, eller så var det noe rart med bena. De er ofte veldig korte, men lang i magen (sparkebukser)

Han har alltid vært temmelig standard i klesstr første året hos alle klesbutikker bortsett fra cubus.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...