Gå til innhold

Alenemor kontra samboertilværelse

Anbefalte innlegg

Skrevet

Da jeg var alene med barn nummer 1, hadde jeg mellom 13 og 14 000 utbetalt pr mnd. Det gikk såvidt!

Nå er jeg samboer, og tilsammen har vi ca 27 000 pr mnd. Han jobber, jeg er uføretrygdet.

Føler ikke at jeg soom samboer kan sitte her og misunne aleneforsørgere, nei! Unner enslige foreldre all hjelp de kan få, økonomisk og avlastningsmessig, for det er verken gratis eller innmari lett å ha barn.

Jeg hadde ingen familie som stilte opp, og de venninnene som ville hjelpe til, hadde selv unger - da er det grenser for hvor mye barnevakt man kan forvente. Har vært "innesperret" i to uker med sykt barn, har måttet takle kolikk og annet rask alene.

Å bo sammen med kjæresten min - vi har fått et barn til sammen - er rene himmelen i forhold! Mens jeg skifter på minsten, hjelper han den eldste med lekser, for eksempel. alle disse små, viktige tinga - avlaste hverandre.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Amen!

Nå har jeg ikke prøvd meg på samboertilværelsen, men resten kjenner jeg alt for godt til. Husker når Guttongen fikk ørebetennelse og influensa som to-åring. Det var fra 17-25 minus ute, det var 20 min i bil til butikk, og jeg fikk influensaen sjøl etter ei uke. 24 dager isolert. Snille mamma og en nabo som handla inn det mest nødvendige og kom innom med (gjennom vinduet, fikk ikke måket frem ytterdøra mens jeg lå syk). Og når vi endelig ble friske og skulle ut i verden hadde bilen jammen fråset sund. Så da ble det noen uker med buss og haiking med kjentfolk. Nei det hadde vært noe å ha en samboer da. Omså bare for å måke frem døra ettpar ganger i uka slik at vi hadde rømningsvei.

Skrevet

jeg er ikke alenemor,men jeg må si jeg virkelig beudrer alle alenemødre som står på..hørtes ikke akkurat lett ut det LisseUmmaNuddeAtteJam skrev over her...

all respekt til alenemødre =)

Skrevet

Nja. Lett er det jo ikke, men der og da går det jo. Selv jeg, tre år etter tenker jo at "wow, åssen klarte jeg det der?" Men når det står på så går det, man har jo ikke så stort valg heller. :-p

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...