ninen Skrevet 16. juli 2007 #1 Skrevet 16. juli 2007 Noen som vet om man kan få d? Er veldig hoven i beina og har fem uker igjen t termin. har fått hull på et par og er lite motivert til å kjøpe nye for d er så dyrt..
Anonym bruker Skrevet 17. juli 2007 #3 Skrevet 17. juli 2007 Hvis du mener at du ønsker å få det dekt må du søke trygdekontoret om det. Men tviler på at du får dette når det kun er så kort tid. Vet man kan få innvilget støtte til diverse ting som ikke er på blåresept (frikort) hvis det er over en viss sum (da dreier det seg om flere tusen) og du får uansett ikke dekt alt. Men om du får noe på resept må du likevell betale for det. Hvit resept må du betale alt. På blå resept betaler du ca 40% av hva ting koster max ca 500,- pr resept pr gang tror jeg. og når du er over max-grensa på ca 1600,- får du resten av året medisiner på blå resept gratis. For å få noe på blå resept må det først og fremst være godkjent på medisin på blå resept + at du må være kronisk avhengig av det. minimum 3 mnd i året tror jeg.
nybebis Skrevet 17. juli 2007 #4 Skrevet 17. juli 2007 Har samme problemet! Jeg har nå stoppet på sokkene 2 ganger og de ser ikke ut, men jeg gidder liksom ikke å kjøpe nye når det bare er 2 uker til termin..
Anonym bruker Skrevet 17. juli 2007 #5 Skrevet 17. juli 2007 Lurer på hvilke støttestrømper du har? De jeg kjøpte på apoteket, helt vanlige svarte, kostet bare 150kr. Synes ikke dette var noe særlig dyrt.......menmen....
Anonym bruker Skrevet 17. juli 2007 #6 Skrevet 17. juli 2007 De støttestrømpene man kjøper på apoteket er relativt billige. Der finnes "kraftigere"strømper å få kjøpt på bl.a medicus plesner, som brukes ved mer patologiske tilfeller (mer alvorlige tilfeller, postoperativt ved fare for blodpropp etc) Jeg bruker fra merket Sigvaris og de koster rundt 800 kroner i Norge,
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå