MissAntrop Skrevet 16. juli 2007 #2 Skrevet 16. juli 2007 Jeg var ikke klar over at jeg hadde en stjernekikker før hun ble tatt med ks. Hadde en tøff fødsel med rier omtrent nonstop i 25 timer. Ble satt igang pga tidlig vannavgang. Lå lenge med 8-9 cm åpning og da besluttet lege og jordmor at jeg måtte ta hastekeisersnitt. Da de spretta meg opp lå lilletulla å så rett på legen De sa at det faktum at hun var en stjernekikker gjorde at hun ikke kom seg langt nok ned i bekkenet og dermed fikk jeg ikke 10 cm åpning.
onam * mai 07 + september 08 Skrevet 17. juli 2007 #3 Skrevet 17. juli 2007 Sønnen vår var en liten stjernekikker ja. Fødsel gikk nokså fort, 4,5 timer for en førstegangsfødende. Jeg klarte å føde normalt. Jeg måtte bli klippet for å unngå å revne når han kom. Han stanga litt pga stillingen sin og da var det også en fordel med å være klippet fordi oppninga ble større en 10cm og han stanga mindre da... Ellers gikk alt helt fint og normalt vil jeg si :-)
Arb.ledig husmor Skrevet 17. juli 2007 #4 Skrevet 17. juli 2007 Jenta vår ble født som stjernetitter, men det var noe eg først fikk vite etter 6 uker!! Fra vannet gikk og til ho var ute gikk det 4,5 timar, så sånn sett var det greit.. Hadde fin og god åpning ble det sagt, og eg var ganske tøyelig, så hadde riene fungert hadde de ikkje trengt å klippe meg... Var det som ble sagt under fødsel. Under fødsel var de også på vei ut for å hente hjelp, men kom inn igjen uten noen andre... Så eg vet egentlig ikkje ka som skjedde, og lurer fortsatt på det, men får nok aldri svar på det... :-(
010307+180209 Skrevet 17. juli 2007 #5 Skrevet 17. juli 2007 Jeg fødte en stjernekikker for 4mnd siden. Fødselen vil jeg si var relativ tøff, men dette også fordi jeg vart satt igang pga misfarget fostervann. De viste ikke at hun var stjernekikker før hun kom, pga at de ikke kjente fontanellene så godt da hodet var veldig hovent etter lang stanging mot halebeinet. Det var hele tiden vurdering om det skulle bli keisersnitt, da hun ikke ville sige nedover, men hun kom da etterhvert med klipping og sugekopp. I ettertid så tenker jeg at jeg skulle sagt ja til keisersnitt tidligere(fikk litt vagt tilbudet...), ikke pga smertene, men tanken på at det faktisk kunne gå galt, jenta var stresset og det kom hele tiden bekymringsmeldinger fra elektroden som var festet på hodet hennes. Jeg spør meg; hvorfor skal man på død og liv føde vaginalt, når det kan gå på bekostning av beibien!? Hvis det blir noen flere, blir det nok helt sikkert keisersnitt, da jeg nå i ettertid vet hvor galt det kunne gått, skjønte heldigvis ikke så mye under fødselen jeg da, men det gjorde sambo!!
Anonym bruker Skrevet 17. juli 2007 #6 Skrevet 17. juli 2007 sikkert innmari dumt spm, men hva er en stjernekikker?
Anonym bruker Skrevet 17. juli 2007 #7 Skrevet 17. juli 2007 Seteleie (kikker altså opp mot stjernene
selfangerkjerringa Skrevet 17. juli 2007 #8 Skrevet 17. juli 2007 eh, nei... seteleie er når de kommer med stumpen først. Stjernekikkerne har hodet nedover som vanlig er, men har fjeset vendt oppover mot stjernene, istedet for nedover mot mammas rumpe, hehe
m@rie82 Skrevet 17. juli 2007 #9 Skrevet 17. juli 2007 hei! jeg fødte en stjernekikker i 2001. gutten min brukte laaaaang tid på å komme seg ut. vet ikke helt hvor mange timer det var, men husker at det drøyde veldig. tilslutt ble det hentet inn fødeseng til meg. jeg fikk drypp (som ble satt på fullt), og lege ble tilkalt for å hjelpe babyen ut med sugekopp. gutten min stanget og stanget. jeg kunne selv kjenne hodet med masse hår og presset og presset, men det virket som om han satt fast. jeg jobbet mens jm, jm stud, spl osv osv (det var mange mennesker i rommet) ventet og ventet på legen. tilslutt fikk jeg en skikkelig pressri, og hele gutten kom "PANG" på en ri!! jeg glemmer aldri jm stud som skvatt til og bare rakk å si "oisann!!", hehe!! jeg var glad for at jeg klarte å føde han helt selv, og fikk masse skryt! lillegutt var sikkelig opphovnet på issen etter å ha stått og stanget så lenge. hevelsen gikk fort tilbake og han var frisk og rask. jeg ble klippet litt, men revnet litt også...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå