Gå til innhold

Er ny, og trenger litt råd.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bør man ha samleie annen hver dag, og hvilken dag er det best å gjøre det på for å bli gravid? Dagen før eggløsning, eller eggløsningsdagen?

Jeg er usikker på den nøyaktige dagen jeg har eggløsning, men vet hvilken uke. Anbefaler dere at vi skal ha samleie annen hver dag, også håpe på at vi treffer?..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det var en side her, for en hadde fått et kjempe godt råd om å ha sex annen hver dag fra dag 10...og frem til el..det sies også at det beste er å ha før el..men hvorfor ikke bare gjøre det enm stund etter el også, slik at en er sikker vertfall:) usikker på el jeg også, men har no kjørt på en hel uke, så håper den sitter:)

Skrevet

Hvis du vet hvilke uke du har el, ville jeg hatt sex hver dag den uken. Hvertfall det rådet jeg fikk av gynekologen min.

Lykke til:)

Skrevet

ja, det kan jo virke som at det er lurt.. Sa gynekologen din noe om "kvaliteten" på spermen om man har sex hver dag?

Skrevet

Nei, det sa han ingenting om. Så vi fulgte det rådet vi, selv om vi her i huset ikke har sjekket kvaliteten på svømmerne:)

Men mener å huske at jeg har lest noe om at det er bra for kvaliteten eller produksjonen, eller hva det nå var, dersom man har sex hver dag. Vet ikke om det er riktig, men, verdt et forsøk:)

Skrevet

Folk seie no så mye forskjellig...noen annen hverdag, mens andre hver dag...synes det er greit hverdag så lenge en har lyst til det, å ikke gjør det av plikt..og siden jeg ikke finne el. min helt- så er jeg redd for å "gå glipp" av en dag:)

Skrevet

ja absolutt :)

takk for raskt svar foresten, veldig fint å ha dette forumet til å få svar på sine mange spørsmål.

Kan jeg spørre om dere har barn fra før? vi er på vår første pp, vi forsøkte "halveis" forrige måned, men vi bomma på eggløsningen.. var forsent ute..

Skrevet

ja, det blir litt rart å gjøre det av plikt, men som du skriver blir man litt redd for å gå glipp av en dag.. Har lest endel omkring hvor lenge man ligger med spermen i seg før man tisser (for at de små skal få større sjangs for å svømme oppover). Jeg har opplevd å få urinveisinfeksjon om jeg ligger hele natta, så jeg er litt nervøs for å ligge for lenge med det også da få infeksjon.. Har dere noe erfaring med dette?

Skrevet

Ja, det er veldig greit dette forumet, har fått svar på mange underlige ting jeg har lurt på:)

Vi har ingen barn fra før. Hadde håpet syklusene skulle være litt mer samarbeidsvillige etter pilleslutt, men både de og el er helt på bærtur, verre og verre for hver mnd som går. Det var ikke helt etter planen, nei;)

Hva med dere?:)

Skrevet

Huff ja, jeg synes el er litt vanskelig å skjønne seg på. Håper den stabiliserer seg her i gården snart også! Når slutta du på pilla?

Jeg slutta på nuva ringen i desember, men vi har brukt kondom til nå. Vi bestemte oss for å prøve et par ganger nå, og om det ikke klaffer, venter vi ca 6 måneder pga. bryllup :) Jeg har ingen tro på at det blir en spire på meg nå, men det er jo spennende å prøve!:)

Vi har heller ingen barn. Er akkurat ferdig med 5 års utdannelse. :)

Hvilken pp er dere på? :)

Skrevet

Ble uplanlagt gravid høsten2005, ente i SA- og har ikke prøvdt etter det..Så er vell inn i 1pp- syklusen har vet stabil, siden jeg heller ikke har gått på pillen på noen år..(bare annet prevansjon..) Rekner vell heller den ikke sitter med engang..men håper håper:) Nett ferdig med 3 årig utdannelse, så føler meg klar til å få en liten en:)

Skrevet

mitt beste tips til prøvere er å slappe av og nyte forsøkene. visst dere henger dere formye opp i dager, stillinger, hvor ofte dere skal ha sex, når akkurat kommer eggløsningen?

jeg vil tro at dette kan være med å knytte eggstokkene, og stress er kanskje god prevansjon? jeg ville nok behymret meg over mye visst jeg hadde prøvd lenge, men som ny prøver ville jeg nytt sexen og gledet meg over partneren min....

lykke til alle sammen, det skjer før dere aner det

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...