Anonym bruker Skrevet 16. juli 2007 #1 Skrevet 16. juli 2007 Jeg har fått et par hemoroider nå mot slutten av svangerskapet. Gynekologen og internett sier at det er normalt, og de plager meg ikke, annet enn at jeg synes det er ekkelt å vite at de er der. Er det noen som har erfaringer med dette? Synes det er skrevet litt lite om dette temaet. Tenker på hvor hardt underlivet blir presset ved en fødsel, hvordan "oppfører" hemoroidene seg da, f. eks. Sprekker de? Forsvinner de av seg selv etter hvert?
Anonym bruker Skrevet 16. juli 2007 #2 Skrevet 16. juli 2007 I mitt forrige svangerskap fikk jeg ikke hemorider før jeg hadde født, det er veldig vanlig og jeg var f.eks livredd for å gå på do etter dette, følte jeg hadde vondt overalt men det kom seg ganske raskt selv om jeg ikke behandlet det med noenting. I ettertid nå faktisk fem år etterpå har jeg ikke fått noe hemorider igjen før nå i dette nye svangerskapet. 35uker så var det plutselig noe hemorider der. Ikke stor, men jeg begynte å behandle med propoliskrem morgenkveld hver dag og den er nå nesten helt borte etter halvannen uke. Du ska hvis fortsette å smøre selv når de er borte også nå når du er gravid for de har tendens til å lett komme tilbake. Fødselen tror jeg ikke du skal tenke på. Ikke for å skremme men smertene i fødsel er såpass store at jeg tviler på at jeg hadde merka noe te hemoridene. Hemorider kan sprekke men det er ikke noe å bekymre seg for. Honning hjelper hvis også for mange å smøre på. Propolis kjøpes på helsekostforetning. Alcos-anal finnes på apoteket men jeg tror mer på honning og propolis;) Lykke til
Anonym bruker Skrevet 17. juli 2007 #3 Skrevet 17. juli 2007 Takk for svar! Skal få tak i propolis og prøve det. Ellers vet jeg at fødselssmertene er fæle, har født to ganger før, uten dette problemet. Jeg tenkte mer på om det kunne være at man kan få infeksjoner under og etter fødselen dersom hemoroidene sprekker og blør.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå