Gå til innhold

Aaaaargh.....trenger litt oppmuntring til å fortsette denne pumpinga!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Pumper en gang hver kveld, ellers ammer jeg snuppa nesten til hvert måltid...Hun får jo da annen mat i tillegg..Har nå begynt å amme henne FØR den andre maten, da hun ikke orker noe/vil ha etterpå. Vet ikke om det er verdt slitet med å pumpe kanskje 80 ml hver kveld. Går veeeeldig opp og ned da. I går var det bare 30 ml, og andre ganger 120-140 ml (men det er en liten stund siden nå). Snuppa er 9 mnd nå. Er det kanskje på tide å innse at det ikke er så mye mer å hente snart??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er veldig bra når du får ut såpass mye på kveld ved 9mnd!

Hvor mange ganger ammer du før måltidene på dag? Får hun fire gode på dag så trenger du kanskje ikke alltid pumpe på kveld.

Skrevet

Jeg pumper egentlig bare så hun skal få det på flaske etter grøten kvelden etter...Nå som hun ikke fullammes, trenger jeg jo ikke det antagelig, for hun vil jo uansett suge mer enn jeg får pumpet, men det er liksom eneste tiden jeg har tid til å pumpe. For ellers går det fra kanskje 13-14-15-16-tiden til morgenen etter før hun ammes. Sjelden hun ammes før/etter middagen, så da blir det kanskje for lang tid.

Så dvs at hun ammes ca sånn

ca mellom 0630 og 0800 en gang

ca 1000 før eller etter brødskive

ca 1300 før eller etter grøt/brødskive

Noen ganger også før/etter middag kl 1600, men ganske sjelden

kl 1900 får hun da grøt og mm på flaske (ca 60-80 ml), men da dette ikke alltid er nok får hun da resten i form av mme. I dag drakk hun først 70 ml mm og ca 80 ml mme etterpå.

Skrevet

Skjønner helt ærlig ikke helt hvorfor du pumper, jeg.... Det virker da som du har mer enn nok melk til småtten? Kan du ikke bare amme henne etter grøten/ved leggetid istedenfor å bruke pumpemelk fra dagen før? Hvorfo stresse med noe som ikke er nødvendig - du ammer jo flere ganger ila dagen, og hun får jo mat i tillegg, så hun er definitivt ikke underernært!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...