Junijenta - gifteklar:) Skrevet 16. juli 2007 #1 Skrevet 16. juli 2007 Jeg trodde at babyer sov mye på dagtid!! Jeg har en liten jente på 5 uker som det virker helt umulig å få til å sove på dagtid. Natten fungerer greit.Sover mellom 8-10 timer. Selvom jeg legger henne inne, rugger vognen eller går tur så er hun våken. Jeg ser hun er stuptrøtt. Gjesper og står i men det eneste hun gjør er å duppe i 5 min av gangen. Det kan da ikke være normalt at så små ikke sover mer enn en halvtime til sammen på dagtid? Noen som har noen gode råd? Synes det begynner å bli slitsomt for når hun er våken er hun veldig glad i å bli bært. Liker ikke å ligge for seg selv i det hele tatt.
Murmeline Skrevet 16. juli 2007 #2 Skrevet 16. juli 2007 har du noe å bære henne i? Jeg brukte ringslynge da jenta mi var liten, den lå hun inni, så det ble litt mørkere, i flat stilling, slik kunne hun sovne. Jeg ble mindre sliten av å bære henne i slynga + at jeg faktisk fikk gjort noe! Noen babyer trenger å bæres mer enn andre, et bra bæretøy kan være redningen for dere begge:)
Mikaelle7 Skrevet 16. juli 2007 #3 Skrevet 16. juli 2007 Jepp, signerer elendig mamma. Jenta mi var veldig urolig, fikk henne ikke til å sove og roe seg, begynte derfor å bære henne. Nå er hun 8 uker og verdens mest fornøyde baby, tror alle timene med kroppskontakt er veldig bra for henne. Bruker ikke vogn til henne i det hele tatt. Har en sønn på 16 mndr som jeg triller i sportsvogn og bærer jenta mi i bæresjal på magen. Kan gå i timevis sånn, bare kos. Gå på tettinntil.com, der finner du alt du kan trenge av tips, måter å knyte på osv. Ingen baby kan motstå den deilige ruggingen av mor/far som går, kroppskontakt, lyden av hjerteslagene- sovner sporenstreks... Tenk så deilig det må være
Anerikke Skrevet 16. juli 2007 #4 Skrevet 16. juli 2007 Jenta mi var også sånn. Var stort sett våken hele dagen. Men det forandret seg da hun var ca tre mnd. Sov gradvis mer og mer. Nå sover hun flere timer i løpet av dagen, og både hun og mamman er mer fornøyde.
LisaColli Skrevet 16. juli 2007 #5 Skrevet 16. juli 2007 vi hadde det på samme måte de 2 første mnd. hun sov kun på puppen når vi var hjemme, og i korte perioder. hun gråt mye fordi hun var trøtt, men umulig å få henne til å sovne.. tror det er ganske vanlig det også jeg. men det er en liten trøst at det blir bedre og bedre med tiden
Anonym bruker Skrevet 16. juli 2007 #6 Skrevet 16. juli 2007 ååå...blir nesten "sjalu", jeg....her sover lillegutt på dagen...masse! Men om natten har han bestemt seg for å være våken ( Han er 9 uker....
♥marita&jentene♥ Skrevet 16. juli 2007 #7 Skrevet 16. juli 2007 til anonym jenta mi var oxo slik...kunne sove 12 timer om dagen oxo tre fire om natta...var frustrerende men så fikk vi behandling hos fysioterapeut for det de kaller kiss syndrom,er noe i nakken som er litt stivt..pluss at vi ga henne ett par ts grøt om kvelden før hun la seg. for det virka som hun ikke ble mett nok,etterhvert så ble det da til at hun sov om natta og var mer våken om dagen..nå sover hun ca tre timer på dag oxo ca 10 timer om natta.hun er nå 8 mnd..
Junijenta - gifteklar:) Skrevet 17. juli 2007 Forfatter #8 Skrevet 17. juli 2007 vil helst ikke venne henne til å bli bært hele tiden heller. Men det er vel en sjanse for at det vil endre seg etterhvert???Håper virkelig det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå